SCALE – ruszył Kickstarter gry o manipulowaniu rozmiarami obiektów
Ruszył Kickstarter projektu SCALE. Będzie to pierwszoosobowy koktajl zręcznościówki i gry logicznej, w którym wykorzystamy urządzenie potrafiące powiększać oraz zmniejszać praktycznie każdy element wirtualnego świata.
Serwis Kickstarter umożliwił już wyprodukowanie wielu ambitnych produkcji, które bez niego nie miałyby raczej szansy powstać. Najnowszym projektem starającym się zyskać wsparcie finansowe graczy jest zmierzająca na pecety gra SCALE. Jej głównym projektantem jest Steve Swink, który wcześniej pracował nad takimi tytułami jak Tony Hawk's Underground, Jetpack Brontosaurus czy Off-Road Velociraptor Safari. Cel minimalny ustalono na poziomie 87 tysięcy dolarów, a zbiórka dobiegnie końca 16 listopada. W chwili pisania tej wiadomości autorom udało się już zgromadzić 33% potrzebnej sumy.
W SCALE gracze wyposażeni zostaną w urządzenie umożliwiające zmniejszanie i powiększanie elementów wirtualnego świata. Nie zostanie to ograniczone do kilku przedmiotów. Zamiast tego będziemy mogli manipulować rozmiarami m.in. drzew, budynków, przeciwników, chmur na niebie, a nawet samych poziomów. Wszystkim tym rządzić ma dynamiczny silnik fizyczny, kalkulujący na bieżąco efekty naszych działań.
Wcielimy się w genialną dziewczynę imieniem Penny Price, której największą pasją jest fizyka. Wynalazła ona urządzenie potrafiące wyssać rozmiar z jednego przedmiotu, a następnie przekazać go innemu obiektowi. Akcja rozpocznie się w więzieniu, gdzie bohaterka trafiła za zamordowanie ponad dziewięciu milionów osób, po tym jak przez przypadek zniszczyła wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych. Co gorsza, władze skonfiskowały jej ukochanego kota, a w mózgu Penny zainstalowano inteligentnego koordynatora, który ma jej pomóc w resocjalizacji.
Dziewczyna nie planuje oczywiście zbyt długo pozostawać za kratami. Dlatego wbrew zaleceniom koordynatora konstruuje ze zgromadzonych naprędce części replikę swojego urządzenia manipulującego skalą. Za jego pomocą zamierza odzyskać zarówno wolność, jak i swojego kota.
SCALE osadzone zostanie w świecie o otwartej strukturze. Gracze otrzymają pełną swobodę jego eksplorowania oraz odkrywania ukrytych w nim sekretów. Rozgrywka połączy elementy zręcznościowe z logicznymi. Podczas zabawy będziemy musieli się wykazać dobrym refleksem w trakcie walki i wyzwań platformówkowych. Jednocześnie kluczem do wygrywania starć oraz rozwiązywania zagadek będzie sprytne wykorzystywanie możliwości urządzenia.
Gra SCALE powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, choć niewykluczone, że w przyszłości ukaże się również wersja konsolowa. Premiera zaplanowana została na końcówkę przyszłego roku.