autor: Anna Karpińska
SBK X oficjalnie ujawnione
Potwierdziły się plotki o rozpoczęciu prac nad nową odsłoną symulatora wyścigów motocyklowych – Superbike World Championship X (SBK X). Nowa gra powstaje we włoskim studiu Milestone, specjalizującym się w grach tego typu.
Potwierdziły się plotki o rozpoczęciu prac nad nową odsłoną symulatora wyścigów motocyklowych – Superbike World Championship X (SBK X). Nowa gra powstaje we włoskim studiu Milestone, specjalizującym się w grach tego typu.
Serwis EuroGamer opublikował dzisiaj pierwsze konkretne informacje o tej produkcji. Na razie wiadomo, że nowa odsłona umożliwi graczom zabawę w jednym z kilku dostępnych trybów. Jednym z nich, znanym fanom poprzednich części serii, jest rozbudowana kariera. Gracz będzie miał w niej możliwość zarządzania wieloma ustawieniami. Do tego celu zaprojektowano specjalne menu przypominające biuro, w którym dokonamy konfiguracji kierowcy, będziemy mogli przebierać w ofertach pracy a także podejmować decyzje o zmianie teamu (ich dostępność będzie zależeć od poziomu naszej reputacji).
Po raz pierwszy w przypadku serii SBK wprowadzono rozbudowany tryb Arcade. Zdaniem autorów powinien przekonać do gry fanów super szybkich motocykli, którzy przede wszystkim poszukują intensywnych doznań związanych z samą jazdą jednośladem.
Tryb zręcznościowy będzie znacząco różnił się od kariery. Sterowanie ma być wyraźnie uproszczone. Dwa klawisze odpowiedzialne za hamulce w przednim i tylnym kole zostaną zastąpione jednym. Dodatkowo gracz będzie mógł uaktywnić przyśpieszenie naciśnięciem jednego guzika. W zamierzeniach twórców tryb zręcznościowy nie ma być jedynie prostszą wersją kariery. Autorzy gry twierdzą, że stanowić on będzie zupełnie nowy rodzaj wyzwania.
Pod kątem symulacyjnym SBK X także czeka kilka usprawnień. W zakresie fizyki gry poprawiono przede wszystkim zawieszenie i hamulce. W stosunku do SBK 09 podrasowano też model jazdy. W poprzedniej części gry dało się niekiedy odczuć, że motocykle poruszają się po torze dość sztywno. W SBK X ruchy kierowców podczas balansu ciałem w przód i w tył mają być za to znacznie bardziej sprężyste.
Jedną ze znaczących innowacji będzie też zaimplementowanie nowego systemu odpowiedzialnego za warunki pogodowe na torze. Twórcy zapewniają, że ulepszenie to będzie miało znaczący wpływ na rozgrywkę. Stanie się tak głównie dzięki temu, że środowisko będzie zmieniać się w trakcie wyścigu. W zależności od warunków pogodowych asfalt będzie nasiąkał wodą lub mocno się nagrzewał, co wpłynie między innymi na przyczepność pojazdów.
Twórcy jeszcze nie zdecydowali czy dynamiczne zmiany na torze będą dostępne we wszystkich opcjach rozgrywki czy też jedynie w realistycznym trybie kariery. Ewentualny brak tej nowinki w przypadku Arcade zrekompensować ma realistyczny model uszkodzeń motocykli, który sprawi, że na powierzchni karoserii lepiej widoczne będą wszystkie rysy i zadrapania.
SBK X zostanie wydane w wersji na konsole Xbox 360 i PlayStation 3, a także na komputery osobiste. Gotowy produkt trafi do sprzedaży najprawdopodobniej w okolicach maja lub czerwca bieżącego roku.