Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 kwietnia 2017, 12:29

autor: Adrian Werner

Savage: The Shard of Gosen spróbuje odtworzyć i ulepszyć mechanikę Zeldy II

Studio Planet Tobor pracuje nad projektem Savage: The Shard of Gosen. Będzie to przygodowa gra akcji, zrealizowana w formie platformówki, która spróbuje połączyć najlepsze pomysły z kontrowersyjnego Zelda II: The Adventure of Link z klimatem Conana Barbarzyńcy.

SAVAVGE: THE SHARD OF GOSEN W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Planet Tobor
  2. Gatunek: przygodowa gra akcji
  3. Platforma: PC
  4. Data premiery: 2017 r.

Rzadko kiedy widujemy deweloperów, którzy jako źródło inspiracji podają produkcje mocno kontrowersyjne. Dokładnie to postanowił jednak zrobić Matt Fitzgerald z jednoosobowego studia Planet Tobor przy projekcie Savage: The Shard of Gosen. Pomyślany on bowiem został jako duchowy spadkobierca gry Zelda II: The Adventure of Link, będącej w opinii wielu fanów jedną z najsłabszych odsłon cyklu The Legend of Zelda.

Decyzja ta w rzeczywistości nie jest jednak aż tak dziwna, jak mogłoby to się wydawać. Zelda II: The Adventure of Link pełna była bowiem ciekawych mechanik, ale z powodu kilku nieprzemyślanych rozwiązań projekt nie był w stanie w pełni zrealizować swojego potencjału. Mimo to cieszył się dużą popularnością, a spora część głosów krytycznych wynikała głównie z tego, jak mocno odmienna była to produkcja w porównaniu z poprzednią częścią. Autor Savage: The Shard of Gosen chce wciąć najlepsze pomysły z tej 8-bitowej produkcji i zaprezentować je w unowocześnionej oraz bardziej dopracowanej formie.

Savage: The Shard of Gosen przeniesie nas do ponurego świata fantasy, wzorowanego na krainie z opowiadań o Conanie Barbarzyńcy. Wcielimy się w podobnego wojownika i spróbujemy powstrzymać władcę potężnego imperium chcącego wskrzesić zmarłe bóstwo.

Świat będzie miał otwartą strukturę i gra pozwoli na swobodną eksplorację mapy krainy. Jednak po dotarciu do wszystkich ważnych lokacji zostaniemy przeniesieni w tryb platformówkowy. Autorzy obiecują rozbudowaną mechanikę rozgrywki. Walka będzie trudna i wymagać ma blokowania ciosów tarczą, wykorzystywania pozycji na mapie do zapewnienia sobie przewagi oraz dobrego wyczucia czasu, pozwalającego znajdować wyłomy w defensywnych zdolnościach wrogów.

Gracze będą mogli konstruować nowe przedmioty w systemie craftingu, ulepszać ekwipunek oraz uczyć bohatera nowych umiejętności. Podczas zabawy nie zabraknie również zagadek oraz starć z potężnymi bossami.

The Shard of Gosen zmierza wyłącznie na pecety, a premiera ma nastąpić w tym roku. Warto na koniec wspomnieć, że projekt powstaje dzięki hojności fanów, którzy w 2014 roku wsparli autora na Kickstarterze kwotą 8 tysięcy dolarów.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej