autor: Artur Falkowski
Rynek gier w Korei Południowej w 2007 roku osiągnie wartość dwóch miliardów dolarów
Według prognoz analityków z mieszczącej się w San Francisco firmy Pearl Research wartość rynku gier w Południowej Korei wyniesie w 2007 roku dwa miliardy dolarów. Przewidywania te zawarte są w osiemdziesięciostronicowym raporcie Games Market In Korea.
Według prognoz analityków z mieszczącej się w San Francisco firmy Pearl Research wartość rynku gier w Południowej Korei wyniesie w 2007 roku dwa miliardy dolarów. Przewidywania te zawarte są w osiemdziesięciostronicowym raporcie Games Market In Korea.
Tak wysokie obroty są napędzane głównie przez gry online oraz produkcje przeznaczone na telefony komórkowe. Południowa Korea słynie z tego, że posiada bardzo rozpowszechniony dostęp do szerokopasmowego internetu. 79% gospodarstw domowych wyposażonych jest w komputer PC, a 12 z 15 milionów domów ma połączenie z szybkim internetem. Ponadto na terenie kraju działa ponad 20 tysięcy kafejek internetowych.
W związku z powyższym największe wpływy z rynku gier przynosi segment zajmujący się wydawaniem produktów na PC. Pearl Research przewiduje, że w bieżącym roku dochody z tego tytułu osiągną kwotę 1,2 miliarda dolarów.
Bardzo szybko rozwija się rynek prostych i łatwych gier online, popularnych „webówek”, z których korzystają gracze w wieku zazwyczaj powyżej 30 lat. Dużą część z nich stanowią kobiety, które lubią sobie pograć od czasu do czasu, na przykład w trakcie przerwy w pracy. Szacuje się, że owe proste gierki stanowią ponad 30% rynku gier online w Południowej Korei.
Kolejnym szybko rozwijającym się segmentem są produkcje przeznaczone na telefony komórkowe. Przewiduje się, że w 2006 roku ich wartość osiągnie 275 milionów dolarów. Związane jest to z wprowadzaniem nowoczesnych, coraz bardziej rozbudowanych modeli telefonów oraz z silną konkurencją między działającymi na koreańskim rynku operatorami sieci.
Najmniejsze dochody przynosi rynek gier konsolowych. Jego wartość w 2006 roku szacuje się na 160 milionów dolarów. Autorzy raportu przewidują stopniowy wzrost znaczenia tej gałęzi rozrywki związany z wprowadzaniem coraz większej ilości zlokalizowanych bądź powstających z myślą o koreańskim odbiorcy gier. Niemałe znaczenie będzie miał fakt ciągłego wzrostu ilości gier korzystających z trybu online.
Pearl Research jako przyczyny hamujące rozwój rynku gier w Korei Południowej podaje wtórność powstających tytułów, ciągle wzrastające koszty produkcji oraz powszechne piractwo.