Rynek gier mobilnych jest zdominowany przez kobiety
Według analityków kobiety rządzą i dzielą na rynku gier mobilnych. Nie tylko stanowią większość grających, ale są również bardziej skłonne korzystać z mikropłatności.
Grupa analityczna DeltaDNA opublikowała ciekawy raport omawiający różnice w preferencjach na rynku mobilnym między kobietami i mężczyznami. Okazuje się, że ten sektor zdominowany jest przez przedstawicielki płci pięknej. Stanowią one bowiem ponad 60% wszystkich graczy bawiących się na smarftonach i tabletach.
Co więcej, panie są również bardziej skore do wydawania pieniędzy na gry mobilne - 4,5% grających kobiet korzysta z mikropłatności, podczas gdy wśród mężczyzn odsetek ten wynosi 3,3%. Według analityków oznacza to, że dla deweloperów pojedyncza użytkowniczka warta jest średnio 1,57 dolara, podczas gdy męski gracz 1,09 dolara.
Inną ciekawą informacją jest to, że kobiety częściej kupują najdroższe modele telefonów. Jeśli chodzi o urządzenia z Androidem 34% kobiet korzysta z modeli „premium”, a wśród mężczyzn 27%. Ponadto wśród użytkowników mobilnych 21% pań posiada iPhona. Dla panów wskaźnik ten wysoki 15%.
Grupa DeltaDNA zanalizowała również preferencje odnośnie gatunków gier. Wśród kobiet największą popularnością cieszyły się gry logiczne, które bawią 75% procent graczy tej płci, na drugiej pozycji znalazły się wirtualne kasyna (51%), a dalej ulokowały się strategie (26%) oraz gry akcji (23%).
Z kolei mężczyźni najbardziej lubią gry akcji (77%) i strategie (74%), podczas gdy rzadziej bawią się w gry logiczne (24%). Natomiast z wirtualnych kasyn korzystało 49% panów.
Płeć: | Gry akcji: | Strategie: | Gry logiczne: | Wirtualne kasyna: |
Mężczyźni | 77% | 74% | 24% | 49% |
Kobiety: | 23% | 26% | 76% | 51% |
Wszystkie te dane powinny dać mocno do myślenia deweloperom mobilnym. Kobiety są bowiem nie tylko liczniejszą oraz bardziej skłonną do wydawania pieniędzy grupą, ale preferowane przez nie gatunki, czyli gry logiczne i wirtualne kasyna, są znacznie tańsze w produkcji niż gry akcji oraz strategie.