autor: Michał Kułakowski
Ruszyła strona E3 2020 - Take 2, Warner Bros. i Tencent wśród wystawców
Do sieci wyciekła zawartość strony targów E3 2020, która oficjalnie startuje w ten czwartek. Dzięki temu poznaliśmy wstępną listę wystawców, którzy pojawią się w Los Angeles. Wśród nich znalazły się firmy, takie jak Take 2, Activision, Warner Bros. i Tencent.
Do targów E3 2020 zostały cztery miesiące. Organizatorzy imprezy startują więc pełną parą z przygotowaniami, otwierając oficjalną stronę z zapisami na event, przeznaczoną dla indywidualnych zwiedzających, a także przedstawicieli mediów oraz firm z branży. Chociaż zostanie ona udostępniona w pełni dopiero w czwartek, jej zawartość została już przechwycona przez użytkowników forum ResetEra. Z punktu widzenia przeciętnego gracza, najbardziej interesującym punktem strony jest lista wystawców, którzy pojawią się w Los Angeles.
E3 2020 – wstępna lista wystawców
- Activision
- Amazon Game Studio
- Bandai Namco
- Bethesda
- Capcom
- Epic Games
- Kalypso Media Group
- NCSOFT
- RDS Industries
- Sega
- Square Enix
- Warner Bros.
- Take-Two
- THQ Nordic
- Tencent
- Ubisoft
- UnnamedVR by Paracosma
- XSEED Games
Poza Sony, które oficjalnie potwierdziło brak zainteresowania uczestnictwem w targach, wielkimi nieobecnymi na E3 2020 są Nintendo oraz Microsoft. Musimy jednak pamiętać, że lista nie jest sfinalizowana i z pewnością ulegnie jeszcze zmianom. Nintendo zapewne pojawi się na targach, ponieważ tradycyjnie nie organizuje żadnych samodzielnych eventów. Co więcej, od lat podczas E3 skupia się na pokazach nadchodzących gier, w ramach transmitowanego na żywo programu Nintendo Treehouse. W przypadku Microsoftu, Phil Spencer potwierdził już w ubiegłym miesiącu, że jego zespół przygotowuje się do uczestnictwa w imprezie. Skala tego udziału pozostaje na razie tajemnicą. W tym samym czasie co E3, gigant najprawdopodobniej przygotuje także własną prezentację, na której pokaże nowego Xboksa oraz nadchodzące gry należących do spółki studiów deweloperskich.
Targi E3 od kilku lat tracą stopniowo na znaczeniu. W przyciągnięciu do Los Angeles największych gigantów branży organizatorom nie pomagają skandale (jak ubiegłoroczny wyciek poufnych danych osobowych ponad dwóch tysięcy dziennikarzy) oraz regularne wycieki ekskluzywnych zapowiedzi, których źródłem są najczęściej osoby związane z obsługą imprezy. Mimo otwarcia targów dla zwykłych graczy, pod względem liczby odwiedzających E3 pozostaje w tyle za porównywalnymi w skali eventami spoza USA, takimi jak gamescom.