autor: Szymon Liebert
Ruszyła kampania „Graj bezpiecznie z PEGI”
Kampania „Graj bezpiecznie z PEGI”, o której pisaliśmy już niejednokrotnie, w końcu ruszyła w polskich mediach. Inicjatywa ma na celu wypromowanie systemu klasyfikacji gier PEGI, który pozwala rodzicom w szybki sposób sprawdzić, czy dana gra nadaje się dla ich dziecka. Niedawno rozwiązanie, obecne już w wielu krajach europejskich, odświeżyło nieco swoją szatę graficzną.
Kampania „Graj bezpiecznie z PEGI”, o której pisaliśmy już niejednokrotnie, w końcu ruszyła w polskich mediach. Inicjatywa ma na celu wypromowanie systemu klasyfikacji gier PEGI, który pozwala rodzicom w szybki sposób sprawdzić, czy dana gra nadaje się dla ich dziecka. Niedawno rozwiązanie, obecne już w wielu krajach europejskich, odświeżyło nieco swoją szatę graficzną.
Pomysł został zainicjowany przez SPIDOR, czyli Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego. Cel jest prosty – zwiększyć świadomość i aktywność rodziców w procesie wyboru gier dla najmłodszych graczy. Dotychczas sprawa była nierozwiązana i przeważnie klienci mogli co najwyżej liczyć na fachowość oraz dobre intencje sprzedawców w różnych sklepach.
Oczywiście pomysł nie zaskoczy pewnie graczy, bo wielu z nas widziało już nie raz stronę PEGI, czy ESRB (amerykański system ratingowy). Przeglądamy je nie tylko ze względu na oceny zawartości gier, ale także w poszukiwaniu nowych, jeszcze nieujawnionych tytułów, które często w ten sposób wychodzą na światło dzienne. Jak natomiast wygląda na dzień dzisiejszy kampania w mediach?
Na wielu portalach i stronach pojawiły się odpowiednie materiały oraz informacje. Bankier.pl przytacza słowa Pełnomocniczki Rządu do spraw Równego Traktowania stwierdzającej, że dziecko może mieć trudności z odróżnieniem świata gry od rzeczywistości. Serwis Moje dziecko przedstawił natomiast przewodnik po systemie ratingowym PEGI, pokazując także charakterystyczne znaczki.
Akcja ma miejsce także w dużych mediach. Informacje o kampanii pojawiły się między innymi na łamach TVP Info, Polskiego Radia i kilku komercyjnych stacji, Gazety.pl, Onetu i innych podmiotów. Dzisiaj możecie zobaczyć także telewizyjny spot reklamowy, który w trzydzieści sekund wyjaśnia przeznaczenie i cel systemu klasyfikacji gier, wykorzystując także slogan „PEGI – graj bezpiecznie”.
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego zaprezentowało wcześniej Kodeks Dobrych Praktyk, który ma chronić osoby młode przed dostępem do nieodpowiednich treści. Co zobaczymy w następnej kolejności? W poniedziałek ukażą się materiały w Fakcie oraz stacjach TVN Warszawa (o 8:20) i TVP (8:40). Polecamy przede wszystkim rodzicom!
- Broszura informacyjna dla rodziców (PDF)
- Telewizyjny spot reklamowy (Gazeta.pl)
- Oficjalna strona PEGI (możliwość sprawdzenia oceny danej gry)