Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 lipca 2020, 21:07

Rozczarowanie brakiem walki oburącz w Cyberpunk 2077, choć nikt jej nie zapowiadał

Za sprawą Marcina Momota ze studia CD Projekt RED dowiedzieliśmy się, że w Cyberpunku 2077 nie będzie można korzystać z dwóch broni naraz (dual wielding). Co ciekawe, w tym przypadku nigdy nie było żadnego oficjalnego potwierdzenia, że w grze faktycznie pojawi się taka funkcja.

Rozczarowanie brakiem walki oburącz w Cyberpunk 2077, choć nikt jej nie zapowiadał - ilustracja #1
Jackie i jego dwie bronie stały się podstawą do trwających dwa lata spekulacji związanych z obecnością walki oburącz w grze.

Do premiery Cyberpunka 2077 coraz bliżej, a my poznajemy kolejne szczegóły na temat produkcji CD Projekt RED. Nie zawsze są to jednak optymistyczne wieści. Chociaż walka oburącz nigdy nie została oficjalnie zapowiedziana, to społeczność i tak podejrzewała, że taka mechanika może pojawić się w grze. Jeden z pracowników rodzimej firmy – Marcin Momot – rozwiał jednak wszelkie wątpliwości i ogłosił (via Twitter), że w tytule zabraknie takiej funkcji.

Spekulacje odnośnie walki oburącz mają swoje źródło w pierwszych materiałach z gry. Wśród nich wyróżnić można między innymi gameplay pochodzący z targów E3 w 2018 roku. Na samym jego początku (ok. 1 minuty i 45 sekundy) widzimy jak towarzysz V – Jackie – wyciąga z kabury dwa pistolety jednocześnie. Możliwe więc, że implementacja takiej funkcji była w planach lecz ostatecznie pomysł został porzucony.

Co ciekawe, to niejedyna rzecz usunięta z Cyberpunka 2077, o której słyszymy w ostatnim czasie. W tym miesiącu dowiedzieliśmy się, że w finalnej wersji tytułu nie zobaczymy także dwóch innych mechanik, które widzieliśmy na wcześniejszych materiałach – jazdy metrem i biegania po ścianach.

Cyberpunk 2077 ma trafić na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One 19 listopada tego roku. Wiadomo, że tytuł ukaże się również na PlayStation 5 i Xboksa Series X w późniejszym terminie. Gra otrzyma pełną polską wersję językową.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

więcej