Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 6 stycznia 2009, 10:40

autor: Piotr Doroń

Rok 2008 bardzo dobry dla Xboxa 360

Z informacji przedstawionych przez Aarona Greenberga, jednego z menedżerów firmy Microsoft odpowiedzialnego za sukces marki Xbox, w rozmowie z serwisem Edge wynika, że Xbox 360 od chwili debiutu w listopadzie 2005 roku sprzedał się na świecie w 28 milionach egzemplarzy. W samym tylko 2008 roku koncern zdołał wprowadzić do domów blisko 10,5 milionów 360-tek.

Z informacji przedstawionych przez Aarona Greenberga, jednego z menedżerów firmy Microsoft odpowiedzialnego za sukces marki Xbox, w rozmowie z serwisem Edge wynika, że Xbox 360 od chwili debiutu w listopadzie 2005 roku sprzedał się na świecie w 28 milionach egzemplarzy. W samym tylko 2008 roku koncern zdołał wprowadzić do domów blisko 10,5 milionów 360-tek.

Sporą rolę w odniesieniu tego sukcesu odegrały regiony wchodzące w skład grupy EMEA (Europa, Afryka i Bliski Wschód), w ramach których Microsoft zdołał sprzedać 8 milionów egzemplarzy swojej najnowszej platformy do gier od dnia jej premiery. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że Xbox 360 był na obszarze EMEA najszybciej sprzedającą się konsolą nowej generacji w 2008 roku. Dzięki temu o blisko milion egzemplarzy udało mu się wyprzedzić PlayStation 3. Należy przy tym zauważyć, że takowy wynik nie jest przypadkowy. Jak zaznacza Greenberg, w roku 2008 to właśnie Europę wybrano regionem o największym znaczeniu (stąd też zauważalny wzrost w całym regionie EMEA, zdominowanym przez nasz kontynent). Akcje promocyjne, obniżki cen oraz działania marketingowe wymierzone w Stary Kontynent przyniosły zamierzony efekt.

Ogromny wpływ na wypracowanie tak dobrego rezultatu wywarł tegoroczny okres świąteczny, który okazał się wielkim sukcesem Xboxa 360. Okazuje, że w tym czasie sprzedaż konsoli była wyższa o blisko 100% aniżeli w analogicznym okresie roku ubiegłego. Także tutaj zauważalne są więc działania Microsoftu, który regularnie bombardował nas różnego rodzaju reklamą.

Greenberg poruszył również temat usługi Xbox Live. W chwili obecnej korzysta z niej 17 milionów użytkowników Xboxa 360. W samym tylko roku 2008 baza członków tej społeczności wzrosła o 7 milionów osób. Świetnie radzi sobie także cyfrowa dystrybucja, a więc system, w skład którego wchodzi zarówno Xbox Live Arcade, a także takie serwisy jak niedostępny u nas Xbox Live Videomarketplace. W ciągu ostatniego roku posiadacze 360-tek korzystali z nich coraz chętniej, co przyczyniło się w efekcie do wzrostu przychodów z tego tytułu o 84%.

W świetle tychże faktów nie dziwi więc informacja, że pracownicy oddziału Microsoftu odpowiedzialnego za sukces Xboxa 360 nie obawiają się zwolnień oraz restrukturyzacji, która będzie zapewne następstwem wielkiego kryzysu ekonomicznego. Wszystko wskazuje na to, że dywizja związana z Xboxem będzie jedną z nielicznych, której uda się uniknąć większych zwolnień oraz cięć. Te ostatnie, jak już wiemy z naszej poprzedniej wiadomości, mogą dotknąć nawet 15 tysięcy spośród 90 tysięcy zatrudnionych.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej