Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 czerwca 2007, 11:13

autor: Łukasz Malik

Rodzina Games for Windows stale się powiększa

Promowana przez Microsoft inicjatywa Games for Windows powoli zyskuje coraz większą popularność u wydawców third party.

Promowana przez Microsoft inicjatywa Games for Windows powoli zyskuje coraz większą popularność u wydawców third party. Do niedawna charakterystyczne logo można było zobaczyć głównie na grach THQ (Company of Heroes i Supreme Commander) oraz samego Microsoftu (Microsoft Flight Simulator X, Halo 2, Shadowrun). Teraz swoje zainteresowanie programem wyraziło EA (Train Simulator i prawdopodobnie Crysis), Vivendi (World in Conflict), 2K Games (Bioshock, Civilization IV: Beyond the Sword), Capcom (Lost Planet: Extreme Condition), Sega (Sega Rally) oraz Eidos (Tomb Raider: Anniversary, Age of Conan i Kane and Lynch: Dead Men). Co ciekawe, na pudełku Kane and Lynch pojawiło się logo usługi Live! Jednak na razie nie wiadomo, czy jej wykorzystanie ograniczy się do odblokowywania tzw. achievementów, czy może ten tytuł umożliwi zmaganie się pecetowców z posiadaczami konsol Xbox 360.

Inicjatywa Games for Windows ma za zadanie promować PC jako platformę do gier, choć zarzuca się Microsoftowi, iż jest to ich krótkotrwała marketingowa akcja mająca zwiększyć sprzedaż Visty. Tego zdania jest m.in. Doug Lombardi z Valve, o czym pisaliśmy w marcu. Z drugiej strony trudno się dziwić krytycznemu nastawieniu Valve do Games for Windows, gdyż pudełkowe wersje z charakterystycznym logiem, są konkurencją wobec gier sprzedawanych w ramach programu Steam. Nie zapominajmy także o konkurencyjnej do Live! usługi nazwanej The Steam Community.

Czas pokaże jak bardzo Microsoftowi uda się spopularyzować markę Games for Windows, na razie cieszmy się, że tylko Halo 2 i Shadowrun wymagają Visty do działania. Poniżej projekty pudełek nadchodzących gier objętych omawianym programem.

Rodzina Games for Windows stale się powiększa - ilustracja #1