autor: Maciej Myrcha
Rising wyniesie serię Metal Gear Solid na zupełnie nowy poziom
Najnowsza część The Kojima Productions Report, podcastu zamieszczanego na witrynie Hideo Kojimy, przynosi wiele nowych informacji na temat najnowszej odsłony cyklu Metal Gear Solid o podtytule Rising, jak również dotyczących Peace Walker, przeznaczonego dla posiadaczy PSP. Jedno jest pewne – nadchodzą zmiany.
Najnowsza część The Kojima Productions Report, podcastu zamieszczanego na witrynie Hideo Kojimy, przynosi wiele nowych informacji na temat najnowszej odsłony cyklu Metal Gear Solid o podtytule Rising, jak również dotyczących Peace Walker, przeznaczonego dla posiadaczy PSP. Jedno jest pewne – nadchodzą zmiany.
Po pierwsze, o ile Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots pozostawił Was w pewnym niedosycie po zaserwowanej oczom graficznej uczcie (są tacy?), to Rising powinien zaspokoić Wasze wymagania. Na potrzeby najnowszej odsłony serii Kojima Productions opracowuje od podstaw całkiem nowy silnik, który ma sprostać wielu platformom, na jakie tytuł ten się pojawi. Ponieważ firma zawsze stawia na najwyższą jakość, tak ma być i w tym wypadku – gra będzie posiadać jeszcze lepszą oprawę wizualną niż poprzedniczka, a cały zespół pracuje teraz nad tym, aby Rising wyglądał tak znakomicie jak to tylko możliwe, bez względu na platformę, na jakiej zostanie wydany.
Odniesiono się także do koloru oczu głównego bohatera, Raidena – uważni fani zaczęli również dociekać, co też może oznaczać przepaska widoczna na zaprezentowanym screenie. Niestety, w tej kwestii nie dowiedzieliśmy się praktycznie niczego oprócz tego, że zmiana koloru oczu ma pewne znaczenie, a Raiden nosi opaskę z jakiegoś powodu … Niezły sposób na budowanie otoczki tajemniczości wokół bohatera. Na koniec wspomniano o znaczeniu tytułu – Rising. Ma on podkreślać wejście serii Metal Gear na zupełnie nowy poziom, w zupełnie nowym stylu. Po raz kolejny podkreślono, iż Hideo Kojima nie chce być kojarzony wyłącznie z tą serią, w związku z czym prace nad grą prowadzone są pod innym kierownictwem – jak stwierdzono, Metal Gear Solid: Rising tworzony jest przez „świeżą krew”, a Hideo skupi się nad Peace Walker (moim zdaniem dość dziwne „zrywanie” z cyklem MGS).
Jeśli chodzi o wspomnianą wersję MGS na konsolę PSP, dowiedzieliśmy się, iż jest dość ważna produkcja w całej serii – to historia, którą Kojima chciał opowiedzieć od dawna. To, że powstaje ona na konsolę przenośną, a nie stacjonarną, nie ma znaczenia – rodzaj rozgrywki oferowany przez PSP jest wystarczający dla twórców Peace Walker. Poza tym ma dostarczyć graczom zupełnie innej jakości rozgrywki, niż gry przeznaczone na „duże” konsole. Jak powiedział Sean Eyestone, narrator podcastu, Peace Walker jest czymś w rodzaju brakującego ogniwa w całej sadze Metal Gear.