autor: Mateusz Kądziołka
Risen 2: Dark Waters - duże DLC, brak narzędzi moderskich, wersja na PC priorytetem
W sieci pojawił się wywiad z pracownikiem firmy Deep Silver, z którego dowiedzieliśmy się wiele nowych informacji na temat gry Risen 2: Dark Waters. "Dwójka" ma być bardziej konsolowa, a twórcy raczej nie udostępnią narzędzi dla modderów.
Daniel Oberlerchner – przedstawiciel firmy wydawniczej Deep Silver – w wywiadzie udzielonym serwisowi Strategy Informer zdradził kilka interesujących faktów dotyczących gry Risen 2: Dark Waters. Dowiedzieliśmy się m.in. o podejściu producentów do dodatków DLC i narzędzi moderskich, a także o tym jak twórcy postrzegają różnice pomiędzy pecetową i konsolową rozgrywką.
Już na początku rozmowy Oberlerchner zaznaczył, że jakość konsolowej wersji gry Risen 2 nie będzie tak bardzo odstawać od pecetowej jak to miało miejsce w przypadku pierwszej części cyklu. W „dwójce” sama charakterystyka rozgrywki ma być znacznie bardziej przyjazna środowisku konsol. Wiele małych wysp będzie dla Xboksa 360 i Playstation 3 znacznie łatwiejsze „do przełknięcia” niż jedna wielka.
Oberlerchner przyznał jednak, że to właśnie PC jest „główną” platformą Risena 2 i przy okazji podzielił się ciekawymi spostrzeżeniami dotyczącymi różnic pomiędzy graczami konsolowymi i pecetowymi. „Gracz konsolowy wraca do domu o 6 wieczorem i chce po prostu włożyć płytkę do napędu i pograć 30 minut. Pecetowiec z kolei preferuje dłuższe sesje i nie frustruje się tak łatwo jak konsolowiec. Aktualny trend w tworzeniu gier skłania się ku mikro-rozrywce [krótsze sesje – dop. redakcji]. Sądzimy jednak, że w ten sposób twórcy wiele tracą”. Aby sprostać oczekiwaniom obydwu grup graczy, początek Risena 2 będzie bardziej liniowy. Dopiero później świat stanie przed nami otworem oferując 25-30 godzin nieliniowej rozgrywki.
W czasie rozmowy poruszono też kwestię różnic technicznych pomiędzy poszczególnymi platformami. Oberlerchner nie ukrywał, że obecnie PC jest najmocniejszym sprzętem do grania. Zapewnił jednak, że zespół deweloperski zrobi wszystko, żeby Risen 2 wykorzystywał mocne strony zarówno Xboksa 360, jak i PlayStation 3. Rozgrywka będzie na wszystkich platformach identyczna, ale oprawa graficzna już nie.
Jeśli chodzi o dodatki DLC, to Oberlerchner nie mógł zdradzić dokładnych planów studia. Zapewnił jednak, że idealną sytuacją dla deweloperów byłoby udostępnienie nie jednej czy dwóch małych misji, tylko całej wyspy, lub nawet nowego archipelagu. Tym samym, twórcy Risena 2 chcą potraktować graczy fair i nie oferować im niewielkich, nic nie znaczących dodatków.
W kwestii narzędzi moderskich sprawa wydaje się zamknięta. Przedstawiciel firmy Deep Silver dosyć jasno powiedział, że takowe raczej się nie pojawią. Zespół tworzący Risen 2 jest niewielki, a odpowiednie przygotowanie narzędzi oraz dokumentacji dla użytkowników byłoby niezwykle czasochłonne.
Przypominamy, że Risen 2 ukaże się najprawdopodobniej w przyszłym roku na Xboksie 360, PlayStation 3 oraz komputerach PC. Grę produkuje zespół Piranha Bytes, który w dorobku ma pierwsze trzy części serii Gothic. Aktualnie nie wiemy, kto będzie polskim dystrybutorem tego tytułu.
- Zapowiedź - Wrażenia z pokazu Risen 2: Dark Waters - gamescom 2011
- Gramy! - GC: Gramy w Risen 2
- Video gamescom 2011