Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 marca 2024, 21:09

autor: Zuzanna Domeradzka

Reżyser Star Wars Jedi: Survivor i starych odsłon God of War założył nowe studio. Chce stworzyć wysokobudżetową przygodową grę akcji dla jednego gracza

Reżyser gier z serii Star Wars Jedi założył swoje własne studio. Giant Skull jest złożone z weteranów i ma dostarczyć graczom wysokobudżetową produkcję single player.

Źródło fot. EA
i

Wielbiciele gier akcji dla jednego gracza powinni mieć na uwadze poczynania nowo powstałego studia Giant Skull. Dziś ogłoszono, że w skład tego zespołu założonego przez Stiga Asmussena, czyli reżysera m.in. ciepło przyjętych gier Star Wars Jedi: Fallen Order oraz Star Wars Jedi: Survivor, wchodzą weterani branży (via Game Informer), co budzi nadzieję, że uda im się dostarczyć solidną produkcję.

Weterani łączą siły

W Giant Skull pracują m.in. Jeff Magers (reżyser ds. projektowych SW Jedi: Survivor i współzałożyciel Giant Skull), Patrick Murphy (reżyser artystyczny Fortnite’a i Valoranta), Lauren McLemore (główna producentka w Epic Games) czy Jon Carr (reżyser ds. technicznych w Electronic Arts i Respawn Entertainment).

Jeśli zaś chodzi o Stiga Asmussena, oprócz serii Star Wars Jedi ma on na swoim koncie wiele znanych produkcji, takich jak starsze odsłony cyklu God of War oraz Mortal Kombat. Przypomnijmy, że opuścił on zespół Respawn Entertainment we wrześniu zeszłego roku, aby „pójść swoją własną drogą” – teraz już wiemy jaką.

Giant Skull stawia na gry singleplayer

CEO studia Giant Skull opisuje nową firmę następująco:

Zebraliśmy zespół złożony z utalentowanych osób znanych z wciągających opowieści, heroicznych walk i ekscytujących podróży, a naszym celem jest stworzenie bogatego uniwersum, w którym gracze będą chcieli się zatracić na długie lata.

Chociaż słowa Asmussena mogłyby zwiastować grę-usługę, to tak naprawdę studio Giant Skull chce dostarczać „wciągające fabularnie produkcje”, których akcja będzie osadzona „w urzekających światach”. Na jego czele stoją w końcu osoby, które współtworzyły stojące historią Star Wars Jedi: Fallen Order oraz Survivor.

Pierwsza produkcja Giant Skull będzie wysokobudżetową (AAA) grą akcji przeznaczoną dla pojedynczego gracza. Powstaje ona na Unreal Engine 5 i prawdopodobnie zaoferuje perspektywę trzecioosobową. Pozostaje nam czekać na oficjalne komunikaty studia oraz mieć nadzieję, że w przyszłości dostarczy ono graczom solidne tytuły.

  1. Giant Skull – strona studia