Reżyser PoE 2 wyjaśnia, który element jest „obowiązkowy”, aby RPG akcji odniosło sukces
Reżyser Path of Exile podzielił się nowymi informacjami na temat gry. Zdradził też, który element RPG akcji uznaje za obowiązkowy, by gra odniosła sukces.
Twórcy Diablo 4 muszą się liczyć z ostrą konkurencją w kolejnych miesiącach. Wkrótce z wczesnego dostępu wyjdzie Last Epoch, które przyciągnęło już milion graczy, a na horyzoncie czai się kontynuacja popularnego dzieła studia Grinding Gear Games. Nie brakuje też mniej znanych pretendentów do tronu serii Blizzard.
Co jednak muszą zrobić twórcy tych gier, by pewnie stanąć w szranki na tak konkurencyjnym rynku z szansą na zwycięstwo? Jeden z twórców Path of Exile 2 zdradził, co jego zdaniem jest najważniejsze w RPG akcji.
Reżyser PoE 2 Jonathan Rogers był gościem streamera Maxa „Wudijo” Radza (via Reddit), który spędził prawie dwie godziny na rozmowie z twórcą ze studia Grinding Gear Games. W trakcie wywiadu poruszono wiele kwestii, głównie dotyczących PoE. Twórca wspomniał m.in. o zawartości lig, transakcjach (w grze nie będzie domu aukcyjnego rodem z premierowego Diablo 3, ale gracze będą mogli wymieniać się przedmiotami) oraz planach wydania pełnej wersji gry (co nastąpi, gdy tylko zespół będzie zadowolony ze stanu otwartej bety).
Napomknął także, że „buildy” postaci będą bardziej rozbudowane od tych z jedynki, aczkolwiek ich tworzenie zostanie uproszczone. Wszystko będzie można też zresetować za pomocą złota, podobnie jak w Diablo 4, aczkolwiek deweloperzy cały czas majstrują przy tym elemencie i może on przejść spore zmiany przed rozpoczęciem otwartych beta-testów
Sporo czasu reżyser poświęcił jednej kwestii: zawartości dostępnej na samym końcu gry, która będzie podobna do tej z pierwszego PoE. Rogers uważa, że tzw. endgame to kluczowa kwestia dla deweloperów przy tworzeniu RPG akcji: gra musi mieć naprawdę dużo treści zaprojektowanej z myślą o ostatnich etapach rozgrywki. To według niego „obowiązkowy” element, bez którego nie może zadebiutować żaden reprezentant gatunku (via PCGamesN).
Reżyser nie przytaczał żadnych przykładów, lecz fanom gatunku mogły przyjść na myśl narzekania graczy Diablo IV, które pojawiają się od premiery aż do teraz w mediach społecznościowych. Co prawda fani wciąż nie doszli do porozumienia ani w ocenie tego elementu, ani co do sposobów na naprawienie go, niemniej żywe dyskusje na ten temat dowodzą, że endgame w D4 budzi spore emocje (niekoniecznie pozytywne).
Oczywiście otwarta beta da nam tylko namiastkę endgame’u, który zobaczymy po premierze pełnej wersji Path of Exile 2. Gra będzie w pełni grywalna (tj. zostanie wypuszczona jako de facto kompletna produkcja), lecz twórcy będą stopniowo ją rozbudowywać w aktualizacjach, nim PoE 2 1.0 zadebiutuje na rynku.
Cały wywiad Wudijo z Rogersem możecie obejrzeć poniżej.