Respawn Entertainment robi przygodową grę akcji w świecie Star Wars
Studio Respawn Entertainment ujawniło, że na mocy porozumienia z firmą Electronic Arts tworzy przygodową grę akcji z widokiem TPP reprezentującą markę Star Wars. Wygląda na to, że tym samym doczekaliśmy się oficjalnego ujawnienia projektu twórców Titanfall, o którym pisaliśmy już kilka miesięcy temu.
- Pełny tytuł: ?
- Informacje o rozgrywce: nacisk na akcję, elementy RPG (klasy i rozwój postaci), narracja przez otoczenie
- Inne informacje: skala AAA, pieczę nad projektem sprawuje Stig Asmussen (reżyser God of War III)
- Technologia: Unreal Engine 4
- Platformy sprzętowe: PC, PS4, XOne
- Termin premiery: ?
Tak jak rok temu o tej porze podziwialiśmy pierwszy pełnoprawny zwiastun Star Wars: Battlefront, również dzisiejszy dzień Gwiezdnych Wojen musiał przynieść jakieś ekscytujące wieści (i to ciekawsze niż udostępnienie wersji próbnej Battlefronta na Originie czy wysyp cyfrowych promocji). I tak jest w istocie. Firma Electronic Arts poinformowała, że studio Respawn Entertainment – znane z serii sieciowych strzelanek Titanfall – tworzy przygodową grę akcji z widokiem trzecioosobowym, która zostanie osadzona w świecie Star Wars. I choć na tym ujawnione dziś oficjalne informacje się kończą, przypuszczalnie wiemy już o tym projekcie więcej, niż mogłoby się wydawać. Od początku bieżącego roku zdarzyło nam się bowiem kilka razy pisać o ofertach pracy u wspomnianego dewelopera, które dotyczyły właśnie tajemniczej produkcji z gatunku action-adventure. Czy mogłoby chodzić o dwa różne tytuły? Jest to bardzo wątpliwe, biorąc pod uwagę, że Respawn zatrudnia obecnie „tylko” ok. 90 osób, a ma na głowie jeszcze tak duży projekt jak Titanfall 2.
Zatem jeśli wierzyć dotychczasowym przeciekom, będziemy mieli do czynienia z tytułem AAA, który ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Formułę rozgrywki charakterystyczną dla przygodowych gier akcji (z naciskiem na akcję, obejmującą chociażby walki z bossami) urozmaicą ponoć elementy RPG, takie jak podział na klasy postaci czy system rozwoju bohatera. Silny nacisk położony zostanie na warstwę fabularną, a wysoki poziom oprawy graficznej powinna zapewnić technologia Unreal Engine 4. Warto też wspomnieć, że gra powstaje pod okiem Stiga Asmussena – jednego z czołowych współtwórców serii God of War.
Natomiast pojęcia nie mamy, niestety, kiedy omawiany projekt trafi na rynek. Biorąc pod uwagę, że informacje o nim wyciekły całkiem niedawno, a Respawn Entertainment wciąż ma do wypełnienia sporo wakatów w zespole pracującym nad tym tytułem, najpewniej na premierę przyjdzie nam poczekać co najmniej do 2017 roku (albo dłużej).