Resistance 2 - kolejne detale z OPM
Insomniac Games od jakiegoś czasu nie ukrywa już, że w produkcji znajduje się sequel Resistance: Fall of Man. W związku z tym na światło dzienne wychodzi coraz więcej szczegółów dotyczących nowego programu. Po pierwszej, skondensowanej dawce, którą mieliśmy okazję poznać w połowie stycznia, czas na odkrycie kolejnych kart.
Insomniac Games od jakiegoś czasu nie ukrywa już, że w produkcji znajduje się sequel Resistance: Fall of Man. W związku z tym na światło dzienne wychodzi coraz więcej szczegółów dotyczących nowego programu. Po pierwszej, skondensowanej dawce, którą mieliśmy okazję poznać w połowie stycznia, czas na odkrycie kolejnych kart.
Wszystkie poniższe detale pojawiły się w najnowszym numerze brytyjskiego magazynu Official PlayStation Magazine.
Druga część rozpoczyna się dokładnie w tym samym miejscu, w którym zakończyła się jedynka. Większa część akcji będzie miała miejsce w Stanach Zjednoczonych.
Główny bohater, którym nadal jest sierżant Nathan Hale trafia do znajdującej się na Islandii bazy Special Projects Research Administration. Znajduje w niej innych ludzi zarażonych zmutowanym DNA, którzy potrafią używać telepatii czy też wykorzystywać swoją moc w celach leczniczych.
W grze pojawią się Chimery wykorzystujące kamuflaż termooptyczny. Podobne rozwiązanie pojawiało się w filmie Predator lub Ghost in the Shell. W grze taką Chimerę będzie można wykryć po śladach stóp zostawianych na powierzchni ziemi lub po zniekształceniach kamuflażu widocznych w padającym deszczu i gęstym dymie.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom pojawią się bossowie. Jednakże po doświadczeniu zdobytym przy produkcji ostatniej odsłony Ratcheta & Clanka bardziej będą oni przypominać tych, których najczęściej spotykamy w różnych grach platformowych. Jeden z nich ma mieć wielkość kilkudziesięciu metrów.
Całą kampanię będzie można skończyć w kooperacji z przyjaciółmi. Gra obsłuży jednocześnie nawet osiem osób.
Jedną z nowych broni będzie Splitter. Karabin ten znajdzie się na wyposażeniu klasy żołnierza podczas multiplayerowych pojedynków. Swoim działaniem będzie przypominał miniguna – duża szybkostrzelność połączona z małą celnością przy większych dystansach. W multiplayerze pojawią się także wspomniane wyżej moce. Zasada ich działania będzie prosta: im więcej przeciwników uda nam się zabić, tym częściej będziemy mogli z nich korzystać.
W ramach ciekawostki warto nadmienić, że najprawdopodobniej panowie z Insomniac częściowo wzorowali postać głównego bohatera gry na rzeczywiście istniejącym bohaterze z czasów walk o niepodległość Stanów Zjednoczonych. W wieku dwudziestu jeden lat został powieszony przez Anglików pod zarzutem szpiegostwa. Jest on autorem słów: „Żałuję, że mam tylko jedne życie, które mogę oddać za swój kraj.”