Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 listopada 2017, 10:11

autor: Adrian Werner

Resident Evil VII: Biohazard - sprzedaż przekroczyła 4,1 mln egzemplarzy [aktualizacja: dane MvC Infinite]

Firma Capcom poinformowała, że sprzedaż survival horroru Resident Evil VII: Biohazard przekroczyła 4,1 miliona egzemplarzy. Wynik ten osiągnięto w ciągu ośmiu miesięcy od premiery. Z kolei bijatyka Marvel vs. Capcom Infinite od września znalazła ponad 900 tys. nabywców.

Gra nie spełniła nadziei wydawcy pod względem finansowym, ale sprzedaje się dobrze. - Resident Evil VII: Biohazard - sprzedaż przekroczyła 4,1 mln egzemplarzy [news zaktualizowany] - wiadomość - 2017-11-07
Gra nie spełniła nadziei wydawcy pod względem finansowym, ale sprzedaje się dobrze.

Aktualizacja: Wydawca podał również wyniki bijatyki Marvel vs. Capcom: Infinite. Okazuje się, że ta wypuszczona w drugiej połowie września produkcja rozeszła się w ponad 900 tysiącach egzemplarzy.

Firma Capcom podzieliła się nowymi danymi odnośnie sprzedaży swoich gier. Obejmują one okres do 30 września tego roku. Wynika z nich, że sprzedaż Resident Evil VII: Biohazard przekroczyła już 4,1 mln egzemplarzy. Wynik ten na koniec marca wynosił 3,5 mln, więc przez kolejne pół roku produkcja znalazła dodatkowych 600 tysięcy nabywców.

RESIDENT EVIL VII W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Capcom
  2. Wydawca: Capcom
  3. Gatunek: survival horror
  4. Platforma: PC, PS4, XONE
  5. Data premiery: 24 stycznia 2017 r.

Gra sprzedaje się więc dobrze, choć poniżej oczekiwań wydawcy. Założono, że poziom 4 mln egzemplarzy osiągnie w marcu. Warto dodać, że w udostępnionych danych znalazły się także wyniki dwóch wcześniejszych odsłon cyklu. Dzięki temu wiemy, że sprzedaż Resident Evil 5 w wersjach na PlayStation 3 i Xboksa 360 wyniosła 7,2 mln sztuk, a do tego gra przekroczyła granicę miliona egzemplarzy na PlayStation 4 i Xboksie One. Z kolei Resident Evil 6 osiągnęło 8,2 mln, z czego 7 mln przypada na poprzednią generację, a 1,2 mln na obecną.

Odnośnie siódmej odsłony cyklu ciekawym pytaniem jest, jak sprzedałaby się ewentualna wersja na Switch. Do tej pory nie zapowiedziano wydania na tę platformę, co jest o tyle dziwne, że to za namową Capcomu zwiększono ilość pamięci RAM w konsoli do minimum 4 GB. Nintendo przekonała argumentacja, że jest to potrzebne, aby sprzęt był w stanie udźwignąć silnik RE Engine, napędzający Resident Evil VII: Biohazard.

Capcom to nie tylko seria Resident Evil, więc wydawca podzielił się również wynikami innych gier. Co ciekawe, podano liczby dotyczące wszystkich produkcji, które przekroczyły próg miliona sprzedanych egzemplarzy, więc na liście znalazły się nawet takie klasyki jak Street Fighter II w wersji na 16-bitową konsolę Super Nintendo Entertainment System, której posiadacze zakupili 6,3 mln sztuk tego tytułu.

Nas jednak interesują przede wszystkim nowe tytuły. Spośród nich warto wymienić.:

Gra:

Wyniki sprzedaży:

Platformy:

Rok premiery:

Monster Hunter X

3,4 mln

3DS

2015

Resident Evil Revelations

2,2 mln

PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PC

2015

Street Fighter V

1,9 mln

PS4, PC

2017

Monster Hunter XX

1,8 mln

3DS

2017

Resident Evil 0: HD Remaster

1,7 mln

PS3, PS4, Xbox One, PC

2016

  1. Oficjalna strona gry
  2. Recenzja gry Resident Evil VII: Biohazard – horror potwornie doskonały

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej