autor: Kamil Zwijacz
ReROLL – czeka nas walka o przetrwanie na dokładnie odwzorowanej Ziemi
Kanadyjskie studio Pixyul zapowiedziało swój pierwszy projekt - survivalową grę akcji ReROLL. Tytuł zaoferuje zmagania na terenach całej Ziemi, odwzorowywanej przy wykorzystaniu dronów firmy senseFly. Dostępne będą różne klasy postaci, 24-godzinna doba, cykl dnia i nocy, zmienne warunki pogodowe i nie tylko.
Kanadyjskie studio Pixyul zapowiedziało swój pierwszy projekt – ReRoll. Będzie to survivalowa gra akcji z elementami RPG, odróżniająca się od konkurencji miejscem akcji. Rozgrywka odbywać ma się na Ziemi, która zostanie dokładnie odwzorowana dzięki wykorzystaniu niewielkich dronów. Nie jest to więc zwykła gra niezależna, lecz duży projekt ekipy założonej przez Juliena Cuny i Louisa-Pierre Pharanda – byłych pracowników koncernu Ubisoft, którzy na swoim koncie mają współtworzenie serii Assassin's Creed oraz Far Cry. Nie ujawniono daty premiery ReRoll ani platform docelowych, ale rozpoczęto zbiórkę pieniędzy na oficjalnej stronie. Kupując określone zestawy klas postaci wspieramy twórców finansowo, jednocześnie otrzymując paczki, w skład których wchodzą postacie z określonymi umiejętnościami, odpowiednie wyposażenie oraz schronienia dla bohaterów (np. namioty).
- Survivalowa gra akcji z elementami RPG
- Rozgrywka odbywać będzie się na Ziemi, której tereny zostaną odwzorowywane dzięki wykorzystaniu dronów firmy senseFly
- Świat gry ściśle powiązany z rzeczywistością (24-godzinna doba, cykl dnia i nocy, warunki pogodowe i godzina uzależnione od miejsca pobytu naszej postaci, itd.)
- Za produkcję odpowiada kanadyjskie studio Pixyul, założone przez byłych pracowników firm Ubisoft i Electronic Arts
Skanowanie świata przy użyciu niewielkich dronów odbywa się we współpracy z firmą senseFly. Niewielkie roboty, wyposażone w kamery HD, wykonują setki zdjęć, które następnie przetwarzane są na obiekty 3D, wykorzystywane w wypełnianiu środowiska. W ten sposób deweloperzy chcą odtworzyć całą planetę. Oznacza to jednocześnie, że projekt będzie ewoluował, z biegiem czasu wzbogacając się o kolejne lokacje.
Nie jest to jedyny ciekawy element ReRoll. Tytuł będzie ściśle powiązany z prawdziwym światem, dzięki Reality System Sync (RSS). Oznacza to, że w grze panować ma 24-godzinny system dobowy, z cyklem dnia i nocy. Dodatkowo godzina będzie uzależniona od miejsca, w którym znajduje się postać, czyli jeżeli w chwili pisania tego tekstu byłaby na terenie Podhala, to zegar wskazywałby godzinę 8:31. To samo dotyczy warunków pogodowych – zima w prawdziwym świecie oznacza śnieg i niskie temperatury w grze (na danym terenie rzecz jasna).
Pozostałe elementy są klasyczne dla innych przedstawicieli gier typu survival. Koniecznym będzie więc poszukiwanie pożywienia, napadanie na innych graczy, by przejąć ich dorobek, dbanie o własne bezpieczeństwo, a w późniejszym czasie polowanie na zwierzęta czy też uprawianie roślin. Ważne będzie także wykorzystywanie schronień, w których postać bezpiecznie przeczeka czas naszej nieobecności w świecie gry. Dodatkowo możliwe ma być zlecanie zadań (np. nabywanie nowej umiejętności), które mają zostać wykonane, podczas gdy nie będziemy grać. Zrobimy to wybierając odpowiednią opcję w ReRoll lub korzystając ze specjalnej aplikacji na urządzeniach mobilnych.