autor: Radosław Grabowski
Relic Entertainment oficjalnie prezentuje grę RTS pt. Company of Heroes
Nazwa Havok, pod którą ukrywa się zbiór zaawansowanych algorytmów fizycznych, jest znana entuzjastom polskiej gry Painkiller oraz Max Payne 2: The Fall of Max Payne i Thief: Deadly Shadows. Zalety rzeczonego systemu docenią z całą pewnością również przyszli nabywcy nowej strategii czasu rzeczywistego, tworzonej przez autorów Warhammer 40,000: Dawn of War, czyli pracowników Relic Entertainment.
Nazwa Havok, pod którą ukrywa się zbiór zaawansowanych algorytmów fizycznych, jest znana entuzjastom polskiej gry Painkiller oraz Max Payne 2: The Fall of Max Payne i Thief: Deadly Shadows. Zalety rzeczonego systemu docenią z całą pewnością również przyszli nabywcy nowej strategii czasu rzeczywistego, tworzonej przez autorów Warhammer 40,000: Dawn of War, czyli pracowników Relic Entertainment.
Po raz pierwszy poruszyliśmy temat Company of Heroes w ubiegły czwartek i podaliśmy wtedy, że szykuje się ciekawy PeCetowy produkt z gatunku RTS, nawiązujący do burzliwych lat II Wojny Światowej. Teraz dysponujemy sporą ilością informacji tekstowych i pięcioma debiutanckimi zrzutami ekranowymi, zamieszczonymi poniżej. Korporacja wydawnicza THQ zaplanowała komercyjną premierę pełnej wersji na następny rok.
Scenariusz niniejszej pozycji otwierać ma moment słynnego morsko-powietrznego desantu Aliantów w Normandii, zaciekle bronionej przez okupacyjne wojska III Rzeszy. Kampania dla pojedynczego gracza, niczym wysokiej klasy film fabularny, przedstawi losy dzielnych amerykańskich żołnierzy z tytułowej „Kompanii Bohaterów”. Natomiast tryb multiplayer umożliwi zabawę (sieć lokalna, albo Internet) maksymalnie ośmiu osobom, kontrolującym siły sprzymierzone lub dowodzącym Niemcami. Naturalnie twórcy zaimplementują mnóstwo autentycznych lokacji, maszyn militarnych itd.
Za sprawą graficznego „silnika” Essence Engine wirtualna rzeczywistość prezentować się ma niezwykle sugestywnie. Trójwymiarowy świat podatny będzie na zniszczenia, więc zobaczymy np. rozjeżdżanie przez czołgi kamiennych krzyży na cmentarzach, powstawanie lejów po eksplozjach oraz spektakularne walenie się budynków pod wpływem ciężkiego ostrzału. Dodatkowo realistycznie funkcjonująca Sztuczna Inteligencja uczyni z towarzyszy broni znakomicie działający zespół, wykorzystujący przeszkody terenowe w charakterze osłon, błyskawicznie reagujący na ruchy przeciwnika etc. Z kolei wspomniana technologia Havok zagwarantuje należyte odzwierciedlenie praw fizyki.