autor: Maciej Myrcha
Reklamy w grach jednak oddziałują na graczy - tak twierdzą specjaliści
Najnowsze wyniki badań opublikowanych przez firmę Nielsen Interactive Entertainment wskazują, iż reklamy umieszczane w grach powodują wzrost zainteresowania nowymi markami lub produktami aż o 60%! Oznacza to mniej więcej, że po dostrzeżeniu loga jakiegoś napoju w swojej ulubionej grze, prawdopodobnie właśnie po niego sięgniesz gdy poczujesz się spragniony.
Najnowsze wyniki badań opublikowanych przez firmę Nielsen Interactive Entertainment wskazują, iż reklamy umieszczane w grach powodują wzrost zainteresowania nowymi markami lub produktami aż o 60%! Oznacza to mniej więcej, że po dostrzeżeniu loga jakiegoś napoju w swojej ulubionej grze, prawdopodobnie właśnie po niego sięgniesz gdy poczujesz się spragniony.
Badania były nadzorowane przez jedną z firm tworzących reklamy umieszczane w grach, Double Fusion, a za "ofiarę" posłużyła Metro3D. 50% badanych stwierdziło, iż obecność reklam w grze powoduje, iż rozgrywka jest bardziej realistyczna a 54% przyznało, iż takie reklamy przyciągają uwagę. Ze stwierdzeniami tymi nie zgodziło się odpowiednio 21% i 17% ankietowanych. Współzałożyciel Double Fusion, Guy Bendov, nie ukrywa prawdziwego celu badań: "Chcielibyśmy ustandaryzować sposób i metody zamieszczania reklam w grach, a także częstotliwość ich pojawiania się." Dodał również, iż wyniki nie były dokładnie takie, jakich się spodziewano: "Różnica między reklamami animowanymi a statycznymi, umieszczanymi na billboardach, nie jest znacząca. Wydawało się nam, iż umieszczenie w grze ruchomych reklam trójwymiarowych będzie bardziej zauważalne, jednak badani przez nas gracze nie potwierdzili naszych oczekiwań - jedyne co zapamiętali to ciężarówki, na których boku coś zamieszczono."