autor: Maciej Myrcha
Reklamy w grach - jak na nie reagujemy?
Reklama dźwignią handlu mawia stare przysłowie. I faktycznie, coś w tym jest. Reklamy różnego rodzaju produktów "atakują" nas już prawie zewsząd. Radio, telewizja, prasa, uliczne billboardy - nic więc dziwnego, że reklama prędzej czy później musiała zawitać do gier. Ale jak oddziałuje ona na graczy? Na to pytanie postarają się odpowiedzieć analitycy z firmy Nielsen.
Reklama dźwignią handlu mawia stare przysłowie. I faktycznie, coś w tym jest. Reklamy różnego rodzaju produktów "atakują" nas już prawie zewsząd. Radio, telewizja, prasa, uliczne billboardy - nic więc dziwnego, że reklama prędzej czy później musiała zawitać do gier. Ale jak oddziałuje ona na graczy? Na to pytanie postarają się odpowiedzieć analitycy z firmy Nielsen.
Firma Nielsen Entertainment podpisała umowę z jednym z większych wydawców gier komputerowych, Activision, na mocy której niedługo zostanie rozpoczęty test mający na celu odpowiedź na zadane w poprzednim akapicie pytanie: Jak gracze reagują na reklamy umieszczane w grach video? W teście "weźmie udział" Tony Hawk's Underground 2, w której zamieszczono kilka reklam różnych produktów, "wtapiając" je w świat gry. Analitycy będą badać jak długo i jak często gracze wchodzą w interakcje z takimi reklamami.
Pierwszą firmą, której produkty zostaną poddane testom będzie Chrysler - w Tony Hawk's Underground 2 umieszczono Jeepy sygnowane logo właśnie tej kompanii. Activision i Nielsen wybiorą reprezentatywną grupę graczy z przedziału wiekowego 13-35 lat i udostępnią im kopie gry ze specjalnym oprogramowaniem testowym, mierzącym częstość oraz długość korzystania z zamieszczonych w grze produktów reklamowych.
W testach weźmie udział jedynie PeCetowa wersja gry, rozmowy z wydawcami wersji konsolowych trwają.