Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 maja 2006, 08:59

Ray Harryhausen będzie firmować swoim nazwiskiem nowe filmy oraz gry komputerowe

Popularny magazyn The Hollywood Reporter doniósł przed kilkoma dniami, że firma Mindfire Entertainment nawiązała współpracę ze słynnym producentem i twórcą efektów specjalnych, Ray’em Harryhausenem. Zawarte porozumienie już wkrótce zaowocuje nowymi filmami, produkcjami telewizyjnymi oraz grami komputerowymi.

Popularny magazyn The Hollywood Reporter doniósł przed kilkoma dniami, że firma Mindfire Entertainment nawiązała współpracę ze słynnym producentem i twórcą efektów specjalnych, Ray’em Harryhausenem. Zawarte porozumienie już wkrótce zaowocuje nowymi filmami, produkcjami telewizyjnymi oraz grami komputerowymi.

Ray Harryhausen będzie firmować swoim nazwiskiem nowe filmy oraz gry komputerowe - ilustracja #1
Ray Harryhausen w trakcie prac nad efektami specjalnymi do Zmierzchu Tytanów.

Na pierwszy ogień pójdą dwa filmy – jeden nawiązujący do mitów greckich, drugi opowiadający o inwazji przybyszów z kosmosu. Obrazy, które w tytule będą zawierać nazwisko znanego producenta, zostaną przygotowane w oparciu o najnowsze technologie, ale ich autorzy mają nadzieję, że uda im się uzyskać specyficzny charakter efektów specjalnych, jakie Harryhausen tworzył kilkadziesiąt lat temu. Nie wiadomo jeszcze dokładnie, co Mindifre Entertainment planuje w kwestii programów komputerowych, ale Mark Altman – pełniący funkcję prezesa firmy – daje do zrozumienia, że na pewno będą to gry akcji, które koncentrować będą się wokół różnych kreatur i potworów.

Ray Harryhausen, który pod koniec czerwca świętować będzie osiemdziesiąte szóste urodziny, po raz ostatni pracował nad efektami specjalnymi w 1981 roku. Jego filmy – Zmierzch Tytanów (Clash of the Titans) oraz Jazon i Argonauci (Jason and the Argonauts) były główną inspiracją dla Davida Jeffe, który odpowiada za powstanie wielkiego hitu o nazwie God of War. Miejmy nadzieję, że nowe programy tworzone przez firmę Mindfire Entertainment co najmniej dorównają poziomem jakości tej grze, a może znacznie ją przewyższą.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej