autor: Marek Oramus
Quantum Conundrum - nowa produkcja twórczyni Portala
Kim Swift, której studencki projekt stanowił pierwowzór gry Portal, zapowiedziała kolejną produkcję. W Quantum Conundrum wykorzystamy ciekawą mechanikę manipulowania wymiarami.
Kim Swift, która zajmowała się między innymi grą Portal (opartą na jej studenckim projekcie), zaprezentowała w materiale filmowym swoją najnowszą produkcję, Quantum Conundrum. Wykorzysta ona mechanikę manipulowania wymiarami, które okaże się niezbędne do rozwiązywania kolejnych łamigłówek.
Swift, po zakończeniu współpracy z firmą Valve, założyła własne studio o nazwie Airtight Games, które stworzyło przede wszystkim grę Dark Void. Quantum Conundrum przypomina jednak w większym stopniu jej debiutanckie dzieło. Oprócz podobnej oprawy graficznej, szczególnie znajomo wygląda konstrukcja kolejnych pomieszczeń, do których musimy się dostać i niektóre elementy otoczenia.
W Quantum Conundrum wcielamy się w postać małego chłopca, którego matka zostawiła w domu wujka. Okazuje się, że jest on szalonym naukowcem, który zamienił budynek w ogromne laboratorium służące do tajemniczych badań. Utknąwszy w środku, główny bohater próbuje się wydostać na zewnątrz przy użyciu zdobytego urządzenia, potrafiącego przekształcać otaczającą go rzeczywistość zmieniając wymiar.
Przykładowo, w trakcie prezentacji chłopiec napotyka przeszkodę w postaci zbyt wysoko położonej platformy. W pobliżu znajduje się fotel, ale jest zbyt ciężki, żeby go przesunąć. W związku z tym gracz przełącza się na „puchowy” wymiar, w którym wszystko staje się różowawe i lekkie. Dzięki temu bohater może podnieść mebel, ustawić go w odpowiednim miejscu i wspiąć się na platformę. W dalszej części materiału pojawiają się bardziej skomplikowane łamigłówki wykorzystujące dodatkowo wymiar, w którym czas płynie wolniej. W produkcji przyda się, oprócz kreatywnego myślenia, także dobry refleks.
Quantum Conundrum została ujawniona podczas rozpoczynającego się festiwalu PAX 2011. Zgodnie z zapowiedzią, wyda ją firma Square Enix, a premiery możemy oczekiwać na początku przyszłego roku. Produkcja ukaże się na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.