Quake III Arena i ray-tracing
Ray-tracing to jedna z najciekawszych technik tworzenia grafiki komputerowej. Termin ten oznacza „śledzenie biegu promieni świetlnych” i doskonale oddaje istotę zagadnienia. W pamięci tworzony jest bowiem sztuczny, wektorowy świat, którego obraz powstaje właśnie na podstawie śledzenia rozchodzących się w nim promieni światła. Co to ma wspólnego z Quake III: Arena? Okazuje się, że całkiem sporo. Jest to zasługą studentów z uniwersytetów Erlangen i Saarland, którzy stworzyli od podstaw pierwszy FPS, oparty w całości o technikę ray-tracing. Za podstawę prac służyła wersja demonstracyjna Quake III Arena.
Ray-tracing to jedna z najciekawszych technik tworzenia grafiki komputerowej. Termin ten oznacza „śledzenie biegu promieni świetlnych” i doskonale oddaje istotę zagadnienia. W pamięci tworzony jest bowiem sztuczny, wektorowy świat, którego obraz powstaje właśnie na podstawie śledzenia rozchodzących się w nim promieni światła. Co to ma wspólnego z Quake III: Arena? Okazuje się, że całkiem sporo. Jest to zasługą studentów z uniwersytetów Erlangen i Saarland, którzy stworzyli od podstaw pierwszy FPS, oparty w całości o technikę ray-tracing. Za podstawę prac służyła wersja demonstracyjna Quake III Arena.
Projekt należy traktować w ramach ciekawostki przyrodniczej, ale nie da się ukryć, że budzi on olbrzymi respekt przed umiejętnościami jego twórców. Można się o tym zresztą naocznie przekonać, oglądając udostępniony przez autorów film, obrazujący możliwości silnika. Poniżej przedstawiamy również kilka statycznych obrazków. Szczegóły techniczne zagadnienia znajdują się natomiast na tej stronie.