autor: Kamil Zwijacz
PUBG ma ukazać się "na każdej platformie" oraz zagościć w filmach
Chang Han Kim, szef studia PUBG Corp., stwierdził w ostatnim wywiadzie, że ostatecznym celem firmy jest wypuszczenie Playerunknown's Battlegrounds na każdej platformie sprzętowej. Dodatkowo deweloper liczy, że marka zagości też w filmach.
W serwisie Inven Global ukazał się wywiad z Chang Han Kimem, szefem studia PUBG Corp., odpowiedzialnego za niesamowicie popularną grę typu battle royale Playerunknown's Battlegrounds (dzięki, GameSpot). Podczas rozmowy poruszono m.in. kwestię przyszłości produkcji, w odpowiedzi uzyskując niejako kolejne potwierdzenie, że tytuł kiedyś pojawi się na konsoli PlayStation 4. Obecnie sprzedawany jest on na PC-tach oraz w ramach wczesnego dostępu na Xboksie One. Kilka miesięcy temu informowaliśmy, że firma Bluehole, do której należy PUBG Corp., negocjuje już z Sony w sprawie wypuszczenia swojego hitu na PlayStation 4. Chwilę później dowiedzieliśmy się, że Microsoft nie zamierza się poddać i będzie walczył o jak najdłuższy okres konsolowej wyłączności. W ostatniej wypowiedzi Kim stwierdził, że:
„Jeżeli będziemy mieć taką możliwość, naszym ostatecznym celem jest wydanie gry na każdej platformie. Early Access na Steamie i Game Preview na Xboksie One to przedpremierowe programy, więc nie mają ograniczeń związanych z jakością. Natomiast PlayStation jest bardzo restrykcyjne. Zdarzały się przypadki, że z wydaniem gotowej gry trzeba było czekać nawet pół roku. Obecnie cały czas uczymy się konsolowego dewelopingu i gustu konsolowych graczy. Musimy pomyśleć o kolejnych platformach po ukończeniu wersji na Xboksa One.”
PUBG Corp. to studio założone przez firmę Bluehole w 2017 roku. Oddział powstał wyłącznie z myślą o pracach nad grą Playerunknown's Battlegrounds oraz inicjatywach związanych z rozwijaniem tej marki. Obecnie filia zatrudnia około 200 osób, ale docelowo pracę ma znaleźć 300 deweloperów, marketingowców itd.
Poza tym Playerunknown's Battlegrounds ma być nie tylko grą, ale „uniwersalną marką medialną”. Deweloper liczy, że projekt zagości chociażby w kreskówkach i filmach. Mało tego, nawiązano już pierwsze kontakty m.in. z przedstawicielami platformy Netflix i twórcami z Hollywood. Warto też przypomnieć, że trwają już prace nad dwoma tytułami przeznaczonymi na urządzenia mobilne.
Tego wszystkiego można było się jednak spodziewać. PUBG to światowy fenomen, który skradł serca PC-towych graczy. Według danych z serwisu Steam Spy, posiada go już około 26,5 miliona osób. Do tego dochodzi milion egzemplarzy wersji na XOne sprzedanych w ciągu pierwszych 48 godzin, ale w wywiadzie zdradzono, że od tamtej pory tytuł dalej cieszy się dużym zainteresowaniem. Szczegółów nie podano, jednak rezultat jest lepszy niż zakładano. Czekamy zatem na kolejne ruchy ekipy PUBG Corp.
- Oficjalna strona gry Playerunknown's Battlegrounds
- PUBG - kompendium wiedzy
- Recenzja gry Playerunknown’s Battlegrounds – PUBG to fenomen roku, ale nie gra roku