autor: Bartosz Woldański
Psychonauts 2 bliskie ukończenia; nie będzie crunchu
Tim Schafer, założyciel studia Double Fine, ujawnił, że prace nad Psychonauts 2 zmierzają ku końcowi. Obiecał, że na ostatnim etapie produkcyjnym obejdzie się bez crunchu.
W ostatniej, świątecznej aktualizacji o postępie prac nad Psychonauts 2 Tim Schafer, szef studia Double Fine Productions, zdradził, że gra jest na ostatniej prostej procesu produkcyjnego. Tym samym można być wręcz pewnym, że kontynuacja przygód telepaty Raza – po przeciągających się pracach – zadebiutuje ostatecznie w 2021 roku. Minął okres dodawania nowych rzeczy – grę można przejść od początku do końca, a obecnie trwa intensywny proces szlifowania zawartości i naprawiania błędów.
Studio Double Fine po przejęciu przez koncern Microsoft znajduje się w komfortowej sytuacji i może pozwolić sobie na normalny tryb pracy. Tim Schafer – nauczony doświadczeniem związanym z pierwszą częścią Psychonauts – chce uniknąć jakiegokolwiek crunchu przy produkcji „dwójki”. Deweloperzy przy projektowaniu poprzedniczki potrafili przesiadywać nawet po 12 godzin dziennie, by dopracować swoje dzieło na czas. Założyciel studia Double Fine nie zamierza popełniać błędów z przeszłości, chociaż gdyby nie udało się dołączyć w ubiegłym roku do rodziny Xbox Game Studios, mogłoby dojść do licznych nadgodzin, podobnie jak w przypadku The Last of Us 2 i Cyberpunka 2077.
Psychonauts 2 nie ma jeszcze daty premiery, ale biorąc pod uwagę najnowsze ogłoszenie Tima Schafera, powinniśmy ją wkrótce poznać. W każdym razie debiut w 2021 roku wydaje się prawdopodobny. Platformówka trafi na PC oraz konsole PlayStation 4, Xbox One oraz Xbox Series X/S. Gra będzie także dostępna w usłudze Xbox Game Pass w dniu wydania.