PSP dominuje w Japonii - ponad 300,000 egzemplarzy w trzy dni!
Firma Enterbrain, m.in. wydawca magazynu Famitsu, przedstawiła najświeższe informacje na temat sprzedaży nowej wersji konsoli PSP – Slim & Lite – na terenie Japonii. Okazuje się, że wprowadzenie jej na tamtejszy rynek było strzałem w dziesiątkę, podnoszącym dotychczasową sprzedaż pierwszej przenośnej platformy Sony aż kilkunastokrotnie.
Firma Enterbrain, m.in. wydawca magazynu Famitsu, przedstawiła najświeższe informacje na temat sprzedaży nowej wersji konsoli PSP – Slim & Lite – na terenie Japonii. Okazuje się, że wprowadzenie jej na tamtejszy rynek było strzałem w dziesiątkę, podnoszącym dotychczasową sprzedaż pierwszej przenośnej platformy Sony aż kilkunastokrotnie.
W ciągu pierwszych trzech dni o momentu debiutu odchudzonego modelu PSP, konsolę nabyło blisko 330,000 Japończyków. 250,000 dokonało tego, decydując się na samą tylko konsolę, natomiast niemal 80,000 postanowiło nabyć ją w zestawie z grą Crisis Core: Final Fantasy VII.
Pierwsze symptomy wzrostu sprzedaży związanego z dostarczeniem do sklepów nowej wersji PSP pojawiły się już w ostatnim zestawieniu najlepiej sprzedających się konsol w Japonii. Już wówczas przenośna platforma Sony pokusiła się o zdetronizowanie rządzących od wielu tygodni konsol koncernu Nintendo, uzyskując sprzedaż na poziomie blisko 100,000 egzemplarzy. Wszystko wskazuje więc na to, że najbliższe tygodnie upłyną pod znakiem dominacji PSP. Utrzymanie tak dobrego poziomu sprzedaży będzie jednak możliwe tylko w przypadku dostarczenia na spragniony japoński rynek kolejnych hitów pokroju Crisis Core.