autor: Artur Falkowski
PSP dla nastolatków - nowa kampania marketingowa Sony
Miażdżący sukces, jaki odniosła konsola NDS w sektorze konsol przenośnych, zmusił Sony do przemyślenia strategii związanej ze swoim handheldem PSP. Do tej pory promocje tego urządzenia były skierowane do ludzi pomiędzy osiemnastym a trzydziestym czwartym rokiem życia. Teraz japoński producent próbuje „uderzyć” w młodzież w wieku 13-17 lat.
Miażdżący sukces, jaki odniosła konsola NDS w sektorze konsol przenośnych, zmusił Sony do przemyślenia strategii związanej ze swoim handheldem PSP. Do tej pory akcje promocyjne tego urządzenia były skierowane do ludzi pomiędzy osiemnastym a trzydziestym czwartym rokiem życia. Teraz japoński producent próbuje „uderzyć” w młodzież w wieku 13-17 lat.
Pierwszym elementem nowej strategii była niedawna obniżka ceny PSP, dzięki czemu więcej rodziców zgodzi się na zakup urządzenia swojemu dziecku. Producent konsoli będzie starał się promować takie jej zalety, jak możliwość korzystania podczas gdy rodzina okupuje telewizor czy też używania w charakterze przenośnego centrum rozrywki, pozwalającego na oglądanie filmów, słuchanie muzyki oraz surfowanie po Internecie (w pobliżu hot spota oczywiście).
Zorganizowana przez Sony kampania mająca na celu zainteresowanie swoim produktem nastolatków będzie widoczna również w amerykańskich mediach dzięki spotom reklamowym, które pojawią się w trakcie emisji tak popularnych wśród młodzieży programów jak: King of the Hill, South Park, Adult Swim, NBA Playoffs, Saturday Night Live oraz WWE Smackdown.
Na tym jednak nie kończą się plany japońskiego producenta. Jak przyznał John Koller z amerykańskiego oddziału Sony Computer Entertainment, w ciągu roku powinny pojawić się liczne aktualizacje firmware konsoli. Wprowadzą one sporo nowych opcji, które powinny zainteresować nastoletnich nabywców. Ponadto firma pokłada duże nadzieje w nadchodzących produkcjach pokroju God of War, które z pewnością zachęcą do kupna PSP kolejnych graczy. Co ciekawe, Koller stwierdził, że według najnowszej strategii Sony, gry na PSP nie mają być konwersjami tytułów znanych z konsol stacjonarnych. „Konsumenci nie chcą przenośnej wersji produkcji, w którą mogą pograć w domu, dlatego też God of War na PSP będzie całkowicie odmienny od tego, który dostępny jest na konsole [stacjonarne]” – powiedział.