PSP-3000 z problemami technicznymi
Nowa wersja konsoli PSP, nosząca oznaczenie 3000, miała się odznaczać nie tylko wbudowanym mikrofonem, ale przede wszystkim jaśniejszym oraz znacznie dokładniejszym wyświetlaczem. I po części tak właśnie jest. Jak jednak wykazali posiadacze konsoli wiąże się to z pewnym problemem, który utrudnia odbiór gier. Poniżej postaramy się go przedstawić.
Nowa wersja konsoli PSP, nosząca oznaczenie 3000, miała się odznaczać nie tylko wbudowanym mikrofonem, ale przede wszystkim jaśniejszym oraz znacznie dokładniejszym wyświetlaczem. I po części tak właśnie jest. Jak jednak wykazali posiadacze konsoli wiąże się to z pewnym problemem, który utrudnia odbiór gier. Poniżej postaramy się go przedstawić.
Chodzi mianowicie o to, że poprawiony czas reakcji ekranu, zmniejszający częstotliwość występowania tzw. smużenia, wpłynął na pojawienie się horyzontalnych linii określanych z angielskiego mianem scanlines (przeplot), znanych w szczególności bywalcom niegdysiejszych salonów gier arcade (ich występowanie było szczególnie zauważane w przypadku zużytych monitorów CRT). Zamieszczony poniżej zrzut ekranu, na którym możemy przyjrzeć się tej samej grze uruchomionej na starszym i najnowszym modelu PSP, ukazuje tenże problem w całej okazałości. Różnica widoczna jest gołym okiem.
Co na to Sony? Japoński koncern wie już wystarczająco dużo o sprawie, by stwierdzić, że usunięcie tego problemu nie będzie możliwe. Przynajmniej w tej chwili. „Z uwagi na to, że występowanie tego problemu uzależnione jest w pełni od ekranu, a więc hardware’u, nie mamy w planach usunięcia go przy pomocy aktualizacji systemu operacyjnego konsoli ”, oświadczył rzecznik japońskiego oddziału Sony Computer Entertainment. Nie brzmi to zbyt optymistycznie.
W podobnym tonie wypowiedzieli się również przedstawiciele europejskiego i amerykańskiego oddziału firmy. Wszystko wskazuje więc na to, że kłopoty z wyświetlaniem obrazu będziemy musieli jakoś przełknąć. Nie utrudniają one oczywiście samej rozgrywki, lecz wpływają na odbiór choćby oprawy graficznej. Z uwagi na brak zdecydowanej reakcji ze strony Sony, który wynika najprawdopodobniej z bezsilności (usunięcie usterki wymagałoby zapewne ingerencji w sprzęt, a być może wymianę niektórych komponentów), właścicielom PSP-3000 nic innego, jak przyzwyczajenie się do widoku horyzontalnych linii.