autor: Rafał Skierski
PS3 po obniżce ceny sprzedaje się w USA lepiej o 250-300%
Firma Sony ogłosiła, że w tygodniu 5 - 11 listopada sprzedało się w USA ponad 100,000 konsol PlayStation 3. Daje to ok. 250-300% wzrost sprzedaży względem uśrednionych wyników z tygodni przed obniżką ceny najnowszej konsoli japońskiej firmy i wprowadzeniem nowego, 40 GB-owego modelu.
Firma Sony ogłosiła, że w tygodniu 5 - 11 listopada sprzedało się w USA ponad 100,000 konsol PlayStation 3. Daje to ok. 250-300% wzrost sprzedaży względem uśrednionych wyników z tygodni przed obniżką ceny najnowszej konsoli japońskiej firmy i wprowadzeniem nowego, 40 GB-owego modelu.
Według raportu giganta elektronicznego z Kraju Kwitnącej Wiśni, do momentu ostatnich ruchów (obniżka ceny i wprowadzenie nowego modelu na rynek) sprzedaż PlayStation 3 w Stanach Zjednoczonych utrzymywała się na poziomie 30,000 – 40,000 sztuk tygodniowo. Wraz z nową ofertą Sony, PS3 znajduje coraz większą ilość nabywców. W tygodniu 22-28 października sprzedało się ok. 75,000 egzemplarzy konsoli, a w zeszłym tygodniu już ponad 100,000.
Howard Stringer, dyrektor generalny w Sony podkreślił, że jego firma spodziewała się takich wyników i bardzo ich oczekiwała. Dodał, że obniżka ceny oraz dostarczenie nowej wersji PS3 na rynek pozwoli lepiej konkurować z maszynkami konkurencyjnych korporacji. Nadmienił ponadto, że japoński gigant elektroniczny z pewnością skorzysta również na tym, że Nintendo nie nadąża z produkcją Wii i zaspokajaniem popytu.