autor: Rafał Skierski
PS3 40 GB wystartowała w Japonii
W ostatnią niedzielę najnowszy model PlayStation 3 z 40 GB-owym dyskiem twardym wylądował w japońskich sklepach. Koncern Sony spodziewał się co najmniej powtórzenia sukcesu PSP Slim & Lite, który to w pierwsze cztery dni od swojej premiery znalazł na tamtejszym rynku 227,794 nabywców. Jak natomiast wyglądała rzeczywistość?
W ostatnią niedzielę najnowszy model PlayStation 3 z 40 GB-owym dyskiem twardym wylądował w japońskich sklepach. Koncern Sony spodziewał się co najmniej powtórzenia sukcesu PSP Slim & Lite, który to w pierwsze cztery dni od swojej premiery znalazł na tamtejszym rynku 227,794 nabywców. Jak natomiast wyglądała rzeczywistość?
Cóż, nieco mniej różowo, aczkolwiek nie ma też mowy o porażce. Jak podaje niemiecki serwis Gamefront, w niedzielę PlayStation 3 znalazła ok. 36,000 klientów, z czego 31,000 kupiło najnowszy, 40 GB-owy model. Jeśli spodziewaliście się długich kolejek, czy koczowania pod sklepami, musimy Was zawieść – sprzęt był swobodnie dostępny, kto tylko chciał, mógł nabyć swój egzemplarz.
Jak donosiliśmy Wam kilka dni temu, ostatnie zestawienie najlepiej sprzedających się konsol w Kraju Kwitnącej Wiśni (zliczające sprzedaż w okresie 29 października – 4 listopada) przyniosło ze sobą zaskakujący wynik – Xbox 360 wyprzedził obie konsole Sony (PS2 i PS3), plasując się na czwartej pozycji. Według nieoficjalnych doniesień, w minionym tygodniu sprzedało się ok. 32,000 Wii oraz 14,000 360-tek. O ile więc PlayStation 3 najprawdopodobniej wyprzedzi obie konkurencyjne maszynki w najbliższym zestawieniu, ciężko spodziewać się, aby taki stan rzeczy utrzymywał się w kolejnych tygodniach.