Przerobili twarze postaci z gier na fotorealistyczne, efekt momentami jest groteskowy
Popularni youtuberzy udostępnili w sieci materiał, na którym chwalą się efektami implementacji fotorealistycznych twarzy postaciom w grach. Skutki ich działań są momentami groteskowe.
Na kanale Corridor Crew w serwisie YouTube umieszczono materiał: „Próbujemy umieszczać fotorealistyczne twarze w grach wideo”. Jak sam tytuł wskazuje, twórcy wzięli na warsztat kilkanaście postaci z gier i przy pomocy generatora obrazu AI Stable Diffusion XL, zaprezentowali bohaterów w nieco bardziej realistycznym wcieleniu.
Na przestrzeni 17-minutowego filmu siedzący na kanapie twórcy oglądają efekty swoich prac. Wśród bohaterów, których dotknęła niewidzialna ręką sztucznej inteligencji, znaleźli się m.in. Aloy z serii Horizon, Lara Croft z Tomb Raidera, komandor Shepard z Mass Effect, Sarah Morgan ze Starfielda, a na deser nawet Mario z serii platformówek Super Mario, choć ta próba wypadła bardzo… niepokojąco i lepiej o niej zapomnieć.
Co ciekawe, zaprezentowane efekty – mimo ewidentnego entuzjazmu wśród twórców materiału – wcale nie zdobyły uznania widzów. W sekcji komentarzy pod filmikiem zaroiło się od opinii, że w zdecydowanej większości oryginalna i często niedoskonała wizja artystyczna twórców jest znacznie lepsza. Nieskazitelne lica „przeróbek” (no może z wyjątkiem Mario) wyglądają, jakby były stworzone za pomocą instagramowego filtra. Oto kilka przykładowych komentarzy:
Doskonały przykład tego, dlaczego styl graficzny i osobowość zawsze będą przewyższać wszelkie standardy, jakie wyznaczysz dla „realizmu” – @drunkhas.
Tak, Lara Croft wygląda jakby się zmieniła ze spędzającej godziny w wilgotnej jaskini na eksploracji bohaterki w cosplayerkę Instagrama w studiu fotograficznym o kontrolowanej temperaturze; dobra robota! – @KevinFu5100.
Oglądam to i wciąż wolę mnóstwo oryginalnych dzieł. Wiele z tych wygenerowanych przez sztuczną inteligencję wygląda, jakby zostały zrobione za pomocą filtra Instagrama. Nie ma żadnych niedoskonałości. Wszyscy wyglądają jak idealnie gładka skóra, jakby spędzili 5 godzin na fotelu do makijażu – @lawnjart16.
Społeczność zbulwersowały również słowa współzałożyciela Corridor Crew, Niko Pueringera, który w materiale powiedział, że gracze mogą nawiązać silną więź tylko z idealnie zaprojektowanymi postaciami o fotorealistycznym wyglądzie. Argumentując mylne przekonanie twórcy, widzowie zaczęli przytaczać przykłady bohaterów gier z lat 90., którzy – mimo iż byłli często rozpikselowaną papką – zdobyli serca milionów graczy na całym świecie.
Corridor Digital to amerykańskie studio z siedzibą w Los Angeles. Jest ono znane z tworzenia krótkich filmów związanych z popkulturą. W 2016 roku studio zasłynęło z internetowego serialu Rush inspirowanego Battlefieldem. Od jakiegoś czasu na kanale Corridor Crew w serwisie YouTube pojawiają się filmy, na których członkowie Corridor Digital oceniają efekty wizualne z różnych filmów, seriali telewizyjnych i gier wideo. Jakiś czas temu twórcy zostali mocno skrytykowani za wykorzystanie sztucznej inteligencji do przeróbek dzieł objętych prawami autorskimi (via The Gamer). Corridor Digital znalazło się również pod ostrzałem za stworzone przez nich za pomocą AI anime (via Dexerto).