autor: Mateusz Kądziołka
Przekleństwa, umierające dzieci i kontrowersyjny humor w grze South Park: The Game
Feargus Urquhart, szef studia Obsidian, w rozmowie z serwisem Game Informer zdradził kilka ciekawostek dotyczących South Park: The Game. Okazało się, że gra będzie bardzo zbliżona do serialu, zarówno w kwestii oprawy graficznej, jak i humoru oraz kontrowersyjnej zawartości.
Wszystko wskazuje na to, że gra South Park: The Game, tworzona przez studio Obsidian, nie będzie zbytnio odbiegać klimatem od kultowego serialu. Oznacza to, że znajdziemy w niej masę przekleństw, umierające dzieci i bardzo kontrowersyjne poczucie humoru.
Feargus Urquhart, szef studia Obsidian, w rozmowie z serwisem Game Informer wyjawił, że nie jest pewien jak organizacja ESRB przyznająca grom oznaczenia wiekowe w USA zareaguje na South Park: The Game. Tym jednak będą martwić się później. „To przede wszystkim musi być South Park. Musi być oburzający, zwariowany, musi być dużo przekleństw, a dzieci muszą umierać” – powiedział Urquhart.
Wywiad oczywiście nie ograniczył się tylko do kontrowersyjności growej wersji serialu. Szef studia Obsidian wyjawił, że początek pracy nad tym projektem był dosyć niestandardowy. W przeciwieństwie do zwykłego porządku rzeczy, gdy wydawca przychodzi do studia z propozycją zrobienia gry na licencji, tym razem to bezpośrednio Trey Parker i Matt Stone (autorzy serialu) zgłosili się do deweloperów z Obsidian.
Sama gra nie ma być też ponownym zaprezentowaniem czegoś, co już w jakiejś formie się pojawiło. South Park: The Game będzie nową inkarnacją znanej i lubianej marki. Spory nacisk zostanie położony na kwestię oprawy graficznej. „Jeśli gra nie będzie wyglądać jak South Park, to po co ją robić?” – zapytał retorycznie Urquhart. Co ciekawe, twórcy przyznali, że tworzą omawiany tytuł głównie z myślą o fanach gier RPG i kultowego serialu.
Przypominamy, że South Park: The Game będzie grą z gatunku RPG. Wcielimy się w niej w dzieciaka, który niedawno przeprowadził się wraz z rodziną do tytułowego miasteczka. Produkcja ma się pojawić na pecetach, PlayStation 3 i Xboksie 360 w drugiej połowie 2012 roku.