autor: Radosław Grabowski
Przed Państwem Xbox 360!
„To nie może tak wyglądać.” – stwierdził jeden z Szanownych Czytelników po zobaczeniu nieoficjalnych fotografii platformy Xbox 360, pokazanych przez nas w ubiegłą niedzielę. Dziś karty zostały odkryte i wiemy już, że nowa konsola trafi do sklepów w Ameryce Północnej, Europie i Japonii w okolicach tegorocznej Gwiazdki. Zapraszamy do przejrzenia wybranych danych technicznych i oglądnięcia zdjęć!
„To nie może tak wyglądać.” – stwierdził jeden z Szanownych Czytelników po zobaczeniu nieoficjalnych fotografii platformy Xbox 360, pokazanych przez nas w ubiegłą niedzielę. Dziś karty zostały odkryte i wiemy już, że nowa konsola trafi do sklepów w Ameryce Północnej, Europie i Japonii w okolicach tegorocznej Gwiazdki. Zapraszamy do przejrzenia wybranych danych technicznych i oglądnięcia zdjęć!
Procesor główny (IBM) | trzy rdzenie o taktowaniu 3,2 GHz każdy; 1 MB cache L2 |
Procesor graficzny (ATI Technologies) | taktowanie 500 MHz; 10 MB pamięci DRAM; generowanie 500 milionów trójkątów na sekundę i wykonywanie 48 milionów operacji z użyciem shaderów w tym samym czasie |
Pamięć operacyjna | 512 MB pamięci GDDR3 o taktowaniu 700 MHz; interfejs o przepustowości 22,4 GB na sekundę |
Pamięć masowa | dysk twardy o pojemności 20 GB z możliwością odłączenia; napęd DVD-ROM 12x |
Wejścia i wyjścia | obsługa maksymalnie czterech bezprzewodowych kontrolerów; trzy porty USB 2.0; dwa gniazda na pamięć zewnętrzną |
Możliwości sieciowe | dostęp do usługi Xbox Live (rozgrywka wieloosobowa, pobieranie aktualizacji, rozmowy głosowe etc.); gotowość do nawiązania połączenia kablowego (Ethernet) i bezprzewodowego (Wi-Fi) |
Możliwości multimedialne | wsparcie dla wielu standardów zapisu danych (m.in. DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R i CD-RW); zapisywanie plików w formacie MP3 na dysku twardym; umieszczanie dowolnej ścieżki muzycznej w każdej grze |
Standard obrazu | wyświetlanie panoramiczne (16:9); 720 (skanowanie progresywne) lub 1080 (przeplot) linii wertykalnych; wygładzanie krawędzi |
Standard dźwięku | 16-bitowe efekty przy 48 KHz; ponad 256 kanałów; 32-bitowe przetwarzanie; 320 niezależnych kanałów dekompresji |
Inne | zdolność do pracy w poziomie lub w pionie; modyfikowanie wyglądu zewnętrznego dzięki wymiennym panelom |