autor: Maciej Bajorek
Przeciętne wyniki sprzedaży X360 w Japonii
Na podstawie badań rynkowych grupy Enterbrain Inc., ekonomiczny portal Bloomberg opublikował wyniki sprzedaży konsoli X360 w Japonii. Okazuje się, że od dnia premiery (10 grudnia) w ciągu dwóch dni sprzedano tylko 62,135 konsol. Wiadomość ta z pewnością nie zadowala w pełni dyrektorów Microsoftu, odpowiedzialnych za markę Xbox.
Na podstawie badań rynkowych grupy Enterbrain Inc., ekonomiczny portal Bloomberg opublikował wyniki sprzedaży konsoli X360 w Japonii. Okazuje się, że od dnia premiery (10 grudnia) w ciągu dwóch dni sprzedano tylko 62,135 konsol. Wiadomość ta z pewnością nie zadowala w pełni dyrektorów Microsoftu, odpowiedzialnych za markę Xbox.
Oznacza to, że koncern z Redmond sprzedał 39 procent konsol przeznaczonych na japoński rynek. Jak łatwo policzyć pełna pula wynosi 159 tysięcy egzemplarzy. Inna analiza, przeprowadzona przez Media Create mówi o 42 tysiącach 360-tek jakie znalazły nabywców, co daje tylko 28 procent. Porównując obecne wyniki do tych sprzed niemalże czterech lat, można nawet powiedzieć o klapie. W owym czasie (22 lutego 2002) w ciągu trzech dni sprzedano 123 tysiące konsol.
“Wygląda to na całkiem słaby start. Trzeba będzie sprawdzić wyniki sprzedaży w następnych tygodniach przed świętami” – stwierdził Eiji Maeda, spec od rynku elektronicznej rozrywki, pracujący w Instytucie Badawczym Daiwa w Tokio. Wpływ na liczbę sprzedanych egzemplarzy miał fakt opóźnienia premiery kilku kluczowych tytułów, jak np. Dead Or Alive 4.