autor: Dorota Drużko
Prototype jednak nie w roku 2008
Zła wiadomość dla wszystkich, którzy z niecierpliwością wyczekują wcielenia się w Alexa Mercera, bohatera Prototype. Otóż przyjdzie im jeszcze poczekać przynajmniej do kwietnia 2009. Developerzy argumentują swą decyzję następująco - od początku tytuł ten był traktowany jako rewolucyjny i mający zmienić oblicze gier o otwartym świecie, więc aby sprostać tym wymaganiom potrzebują oni po prostu więcej czasu.
Zła wiadomość dla wszystkich, którzy z niecierpliwością wyczekują wcielenia się w Alexa Mercera, bohatera Prototype. Otóż przyjdzie im jeszcze poczekać przynajmniej do kwietnia 2009. Developerzy argumentują swą decyzję następująco - od początku tytuł ten był traktowany jako rewolucyjny i mający zmienić oblicze gier o otwartym świecie, więc aby sprostać tym wymaganiom potrzebują oni po prostu więcej czasu. Wciąż również nie mamy żadnych informacji odnośnie trybu multiplayer, poza tym, że prace nad nim trwają. Przypomnijmy, iż jednym z powodów, dla których wcześniej zrezygnowano z możliwości kooperacji była właśnie chęć zdążenia z premierą na jesień bieżącego roku.
Akcja gry toczyć się będzie w Nowym Jorku mniej więcej w czasach współczesnych. Poznamy historię zmodyfikowanego genetycznie przez wirusa Alexa, cierpiącego w dodatku na amnezję. Dzięki zmianom w DNA zyska on niesamowitą zdolność transformacji własnego ciała – sprawi, iż przemieni się ono w śmiercionośną broń. To jednak nie wszystko, gdyż będzie mógł również przyjąć ciała i wspomnienia innych osób. Przy tym nie ma to być w żadnym razie heros, który podejmie się ratowania świata i ludzkości. Wręcz przeciwnie - dopuści się wielu niechlubnych czynów, aby tylko odzyskać własną tożsamość.
Miejmy nadzieję, iż twórcy wykorzystają dodatkowy czas jak najlepiej i Prototype spełni pokładane w nim nadzieje. Dystrybucją w Polsce zajmie się CD Projekt.