Project Scrissors – mobilny horror od twórcy cyklu Clock Tower
Podczas targów Tokyo Game Show zapowiedziano mobilny horror Project Scrissors. Pracuje nad nim zespół, w skład którego wchodzi ojciec gier Clock Tower i Clock Tower 2, a w pracach pomaga mu projektant potworów z serii Silent Hill oraz reżyser filmowego cyklu Ju-on.
Tegroczna edycja targów Tokyo Game Show okazała się bardzo owocna nie tylko dla graczy konsolowych, ale również mobilnych. Wśród ujawnionych produkcji przeznaczonych dla tej drugiej grupy odbiorców warto zwrócić szczególną uwagę na Project Scrissors, który zapowiadany jest jako duchowy spadkobierca serii Clock Tower, czyli jednego z najlepszych cykli grozy, jakie kiedykolwiek opracowali deweloperzy z Kraju Kwitnącej Wiśni.
Project Scrissors zmierza na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android oraz na konsolę przenośną PlayStation Vita. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku. Gra powstaje w studiu Nude Maker, które zgromadziło prawdziwą śmietankę weteranów japońskiego horroru. Głównym projektantem jest Hifumi Kouno, które pełnił tę samą rolę przy produkcji dwóch pierwszych odsłon cyklu Clock Tower. Natomiast za projekty postaci odpowiada Masahiro Ito, mający na koncie długoletnią pracę nad cyklem Silent Hill. To ten artysta dał światu takie legendarne maszkary z tej serii jak koszmarne pielęgniarki czy piramidogłowego. W zespole deweloperskim znalazł się również Takashi Shimizu, czyli reżyser filmowego cyklu Ju-on.
Akcja gry toczyć się będzie na pokładzie luksusowego statku pasażerskiego. W samym środku rejsu przez ocean rozpocznie się seria bestialskich mordów. Wśród ofiar znajdą się także członkowie załogi, która szybko zostanie przetrzebiona tak bardzo, że statek nie będzie w stanie kontynuować podróży, stając się więzieniem dla wciąż pozostających przy życiu pasażerów. Gracz pokieruje jednym z nich, a jego zadaniem stanie się odkrycie tożsamości mordercy i tym samym ocalenie siebie oraz reszty niewinnych osób.
Niestety, na razie nie wypuszczono żadnych materiałów graficznych z samej gry, ani nie podzielono się konkretami odnośnie mechanizmów rozgrywki. Spodziewamy się jednak, że projekt będzie przypominał pod tym względem dwie pierwsze odsłony cyklu Clock Tower. Te produkcje były przygodówkami, w których poza rozwiązywaniem zagadek pojawiały się również elementy zręcznościowe, polegające na konieczności ukrywania się przed mordercami oraz, w razie wykrycia, ratowania się ucieczką.