Project Daedalus: The Long Journey Home - studio Daedalic zapowiedziało kosmiczny sandbox
Firma Daedalic Entertainment zapowiedziała Project Daedalus: The Long Journey Home, czyli kosmiczny sandbox, w którym pokierujemy załogą statku próbującą powrócić do domu po nieudanym skoku nadświetlnym.
Specjalizujący się w przygodówkach niemiecki wydawca Daedalic Entertainment ostatnio coraz odważniej poczyna sobie także w innych gatunkach, czego najlepszym dotąd rezultatem jest seria turowych cRPG-ów Blackguards. Teraz firma ujawniła nowe wewnętrzne studio deweloperskie, które ma kontynuować tę strategię rozwoju. Zespół nazwany został Daedalic West i jego pierwszą produkcją jest kosmiczny sandbox z elementami roguelike, zatytułowany Project Daedalus - The Long Journey Home. Celem autorów jest stworzenie współczesnego spadkobiercy klasycznych produkcji pokroju Starflight czy Star Control II. Gra zmierza obecnie wyłącznie na pecety i wspierać będzie systemy Windows, Linux i OSX. Premiera zaplanowana została na przyszły rok i na razie autorzy nie są w stanie podać dokładniejszej daty.
Project Daedalus - The Long Journey Home opowie historię załogi prototypowego statku kosmicznego, będącego pierwszą jednostką w historii ludzkości wyposażoną w napęd nadświetlny. Podczas dziewiczego lotu planowano wykonanie skoku jedynie na krótki dystans, ale dochodzi do wypadku i statek zostaje rzucony w odległy i kompletnie niezbadany rejon galaktyki. My wcielimy się w kapitana, który będzie musiał znaleźć sposób na powrót do domu.
Tłem akcji będzie rozległy wycinek kosmosu, zapełniony planetami, przygodami i obcymi rasami. Podczas zabawy otrzymamy niczym nieograniczoną swobodę. Sami wybierzemy trasę oraz zadania i metody ich realizacji. Konieczne będzie gromadzenie surowców, walka z wrogami, szukanie artefaktów wymarłych cywilizacji oraz radzenie sobie z siłami natury, takimi jak anomalie grawitacyjne. Możliwe ma być także latanie w atmosferach planet i lądowanie na ich powierzchniach.
Gra pozwoli wydawać polecenia załodze oraz rozwijać umiejętności każdego z jej członków. Autorzy obiecują, że rozgrywka wypełniona zostanie ciężkimi decyzjami, których rezultaty ukształtują zarówno nasz własny los, jak i sytuację całej galaktyki. Dodatkową atrakcją będzie system losowego generowania świata, przez co przy każdej rozgrywce czekają na nas nowe przygody i zagrożenia.
Ponadto pojawi się system konwersacji, pozwalający nie tylko zasięgać rad podwładnych, ale również nawiązywać przyjacielskie stosunki z obcymi. Co ciekawe, nasze działania będą równie ważne co słowa i np. część rozmówców może stać się bardziej podejrzliwa, jeśli podlecimy do nich z włączonymi tarczami. Z kolei inni obcy mogą to uznać za oznakę mądrości.