autor: Kamil Zwijacz
Project CARS na Wii U zagrożone; studio czeka na zapowiedź nowej konsoli Nintendo
Ian Bell, szef studia Slightly Mad, wyjawił na oficjalnym forum gry Project CARS, że deweloperzy postanowili wstrzymać się z produkcją wersji na konsolę Wii U do targów E3, na których Nintendo być może zapowie swoją nową konsolę. Jeżeli tak się stanie, to prace nad obecną edycją zostaną porzucone, a jeżeli nie, to studio postara się dokończyć projekt.
Od kilkunastu dni fani gier wyścigowych cieszą się Project CARS – najnowszą produkcją stworzoną przez zespół Slightly Mad. Tytuł dostępny jest na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach PC. Deweloper cały czas pracuje także nad wersją dla Wii U, jednak robota nie idzie zbyt gładko. Ian Bell, szef studia, ujawnił na oficjalnym forum dyskusyjnym tytułu, że jego pracownikom udało się osiągnąć na razie około 23 klatek w rozdzielczości 720p. Wykrzesanie płynnej animacji na poziomie 30 klatek wymagałoby „ogromnych nakładów pracy” i najpewniej obniżenia jakości oprawy graficznej. Deweloperzy postanowili więc poczekać do najbliższych targów E3. Jeżeli Nintendo zapowie na nich swoją nową konsolę, to prace nad wersją dla Wii U zostaną porzucone. Zaznaczył jednak, że jeżeli na imprezie lub wkrótce po niej nie zostanie nic ujawnione w sprawie kolejnego urządzenia japońskiej korporacji, to studio spróbuje dokończyć grę.
- Gatunek: gra wyścigowa
- Deweloper: Slightly Mad Studios
- Wydawca: Bandai Namco
- Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4, być może Wii U
- Polska data premiery: 8 maja 2015 roku
Krótko pisząc, dalszy los Project CARS na Wii U nie jest pewny i wszystko zależy od Nintendo, które tworzy już maszynę nazwaną Nintendo NX, ale wiemy o niej jedynie tyle, że powstaje. Ciężko stwierdzić, czy firma skusi się na oficjalną zapowiedź konsoli na tegorocznych targach E3. O wszystkim przekonamy się 16 czerwca, podczas konferencji Japończyków.
Warto jeszcze wspomnieć, że Project CARS było planowane nie tylko na Xboksa One, PlayStation 4, Wii U i PC-ty. Studio zamierzało bowiem wypuścić grę także na Xboksie 360 oraz PlayStation 3, jednak koniec końców nic z tego nie wyszło i w listopadzie 2013 roku ujawniono, że tytuł nie pojawi się na tych platformach sprzętowych.
Decyzja ta okazała się raczej słuszna. Studio skupiło się bowiem na mniejszej liczbie urządzeń, co zaowocowało grą, którą z pewnością powinien mieć w swojej kolekcji każdy fan motoryzacji. Po szczegóły odsyłam do naszej recenzji.