autor: Krzysztof Sobiepan
Programiści WoW-a przez przypadek zdradzili liczbę subskrybentów?
Pomyłka w udostępnionym przez Blizzard API pozwoliła na określenie liczby aktywnych subskrybentów gry World of Warcraft. Wygląda na to, że forma króla MMORPG mocno spadła na przestrzeni ostatnich kilku lat.
Choć firma Blizzard stara się utrzymać dokładne wyniki swojego MMORPG World of Warcraft w tajemnicy, to jednak nie zawsze jej się to udaje. Wedle deweloperów moda do gry o nazwie Weak Auras, po udostępnieniu nowego API koderzy „Zamieci” zagapili się i udostępnili szerszej publiczności dane, pozwalające na dość dokładne oszacowanie liczby subskrybentów. Przy premierze najnowszego dodatku Battle for Azeroth było ich podobno 3,2 mln, lecz teraz liczba ta miała zmaleć do 1,7 mln.
Należy mieć na uwadze, że oryginalny post z danymi został błyskawicznie skasowany, co może oznaczać zarówno, że były one boleśnie prawdziwe, jak i zupełnie wyssane z palca. Z dyskusji wynika także, że z oczywistych względów w podanych liczbach nie zawarto graczy z Chin. Co więcej, zarządzająca stroną wowhead.com Perculia zdradziła, że najpopularniejszą wiki o grze MMO miesięcznie odwiedza średnio 11 mln użytkowników (co nie przekłada się jednak dokładnie na liczbę aktywnych subskrybentów).
Blizzard nie podaje liczby subskrypcji od okolic 2015 roku, w zamian ogłaszając wyniki finansowe gry. Battle for Azeroth przy swojej premierze pobić miało wszelkie poprzednie rekordy, trafiając w ręce 3,4 mln użytkowników. Jedne z ostatnich oficjalnych danych pochodzą z okresu premiery dodatku Warlords of Draenor (2014 rok), gdzie wspomniano o sprzedaży rzędu 3,3 mln kopii i 10 milionach aktywnych subów.