autor: Damian Rams
Producenci Prince of Persia pozytywnie zaskoczeni
Premiera najnowszej odsłony serii gier akcji o perskim księciu w wersjach na konsole już za nami. Chociaż produkcja niemal całkowicie różni się od poprzedniej trylogii, została bardzo ciepło przyjęta zarówno przez recenzentów, jak i graczy. Co na to producent?
Premiera najnowszej odsłony serii gier akcji o perskim księciu w wersjach na konsole już za nami. Chociaż produkcja niemal całkowicie różni się od poprzedniej trylogii, została bardzo ciepło przyjęta zarówno przez recenzentów, jak i graczy. Co na to producent?
Na przesłuchanie serwis IGN wziął Bena Mattesa z Ubisoftu. Wywiad pokazał, że pomimo zauważalnego sukcesu Prince of Persia twórcy wcale nie byli go pewni. „Przez cały okres produkcji gry mieliśmy wątpliwości co do tego, czy Elika jest dostatecznie dobrym elementem. Wiedzieliśmy, że miło jest na nią patrzeć, ale to nie wystarcza.” – mówi Mattes.
A skąd taka mina? Przecież pan Mattes twierdzi, że jest aż za dobrze.
Ubisoft jest pozytywnie zaskoczony reakcją świata elektronicznej rozrywki nie tylko na postać Eliki, ale ogólny wizerunek Prince of Persia. Rozpoczęcie zupełnie nowego rozdziału w historii gry, bohater nie mający nic wspólnego z Księciem z poprzednich części, wspomniana wyżej kobieta będąca nieodłączną partnerką gracza, grafika w stylu cell-shading i liczne zmiany w mechanice rozgrywki - były to posunięcia dość ryzykowne. „Może jestem idealistą, ale oczekiwałem więcej wirtualnych batów za nasze próby zrobienia czegoś nowego ” – dodaje Mattes, nie kryjąc radości ze skali udanego przedsięwzięcia.
Osobom powątpiewającym w magię nowego Prince of Persia polecamy recenzję autorstwa Dela, który ocenił grę studia Ubisoft Montreal na 90%. Spragnionym zabawy w orientalnych klimatach posiadaczom PC pragnę natomiast przypomnieć, że gra w wersji na tę platformę ukaże się w Polsce 9 stycznia za pośrednictwem polskiego oddziału firmy Ubisoft.