Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 marca 2011, 11:26

autor: Adrian Werner

Problemy THQ i Homefronta

Dwa dni temu na amerykańskim rynku zadebiutowała gra Homefront. Firma THQ miała w związku z tym tytułem ambitne plany, jednak na przeszkodzie ich realizacji stanąć mogą słabe oceny wystawione w dotychczasowych recenzjach.

Dwa dni temu na amerykańskim rynku zadebiutowała gra Homefront. Firma THQ miała w związku z tym tytułem ambitne plany, jednak na przeszkodzie ich realizacji stanąć mogą słabe oceny wystawione w dotychczasowych recenzjach.

Problemy THQ i Homefronta - ilustracja #1

Wczoraj wydawca poinformował, że Amerykanie kupili w pierwszy dzień sprzedaży 375 tysięcy egzemplarzy gry. Przedstawiciel firmy stwierdził, że jest ona bardzo zadowolona z takich wyników i już zaczęła rozsyłanie dodatkowych pudełek do sklepów, by zaspokoić popyt na tę produkcję. Na drodze dalszym sukcesom Homefront mogą jednak stanąć słabe recenzje publikowane przez pisma oraz serwisy branżowe. Obecnie wersja na Xboksa 360 posiada średnią ocen 71% na serwisie Metacritic.

Brak pochlebnych recenzji mocno odbił się na kondycji firmy. Od początku tygodnia wartość akcji THQ spadła aż o 25%. Warto jednak dodać, że Homefront nie jest tu jedynym winowajcą. Słabo poradziła sobie też gra De Blob 2, a co gorsza, po doskonałych wynikach świątecznych, drastycznie zmalała (do poziomu 26 tysięcy egzemplarzy miesięcznie) sprzedaż tabletów uDraw.

Problemy THQ i Homefronta - ilustracja #2

Nie da się ukryć, że ewentualna porażka Homefront bardzo zaboli wydawcę. Według dziennika Los Angeles Times THQ zainwestowało w ten tytuł tak dużą sumę, że dopiero dwa miliony sprzedanych egzemplarzy sprawi, że firma wyjdzie na zero. Uniknięcie strat może być w rzeczywistości jeszcze trudniejsze, ponieważ gra już jest przeceniana w wielu sklepach, co sugeruje spadek zainteresowania klientów. Przykładowo, konsolowe wersje Homefront zadebiutowały na Amazon.com oraz w sieci Walmart w cenie 60 dolarów, a już dzień później można je było kupić za jedyne 41,96 dolarów.

Homefront to pierwszoosobowa strzelanina opracowana przez zespół KAOS Studios, czyli autorów Frontlines: Fuel of War. Gra osadzona została w roku 2027 i przedstawia wizję przyszłości, w które Stany Zjednoczone znajdują się pod okupacją armii Korei Północnej. Twórcy przygotowali dla nas zarówno rozbudowany tryb multiplayer, jak i kampanię dla pojedynczego gracza z fabułą napisaną przez Johna Milusa, czyli scenarzystę filmów takich jak Czas Apokalipsy, Conan Barbarzyńca oraz Czerwony świt.

W naszym kraju grę wyda firma CD Projekt. Premiera nastąpi 18 marca, a sugerowana cena detaliczna ustalona została na poziomie 129,90 złotych za edycje pecetową oraz 229,90 złotych w przypadku wydań konsolowych. Wszystkie wersje zlokalizowane zostaną kinowo, czyli z polskimi napisami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej