Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 października 2004, 08:33

Pro Evolution Soccer 5 oficjalnie w produkcji

Czwarta część słynnej piłkarskiej serii Pro Evolution Soccer zadebiutowała na konsolach europejskich graczy tydzień temu i tradycyjnie pobiła wszelkie dotychczasowe rekordy sprzedaży. Rzecz jasna tytuł ten wcześniej odniósł podobny sukces również też na innych terytoriach (Japonia) i dlatego też nie dziwią dwie dzisiejsze informacje: pierwsza brzmi – będzie PES5, druga zaś – będzie PES6.

Czwarta część słynnej piłkarskiej serii Pro Evolution Soccer zadebiutowała na konsolach europejskich graczy tydzień temu i tradycyjnie pobiła wszelkie dotychczasowe rekordy sprzedaży. Rzecz jasna tytuł ten wcześniej odniósł podobny sukces również też na innych terytoriach (Japonia) i dlatego też nie dziwią dwie dzisiejsze informacje: pierwsza brzmi – będzie PES5, druga zaś – będzie PES6.

Nie są to żadne plotki, które pojawiły się na nikomu nie znanych serwisach fanowskich, lecz rzeczywiste stwierdzenia pana Shingo „Seabass” Taktsuki, można rzecz, mistrza całego tego cyklu. Padły one w wywiadzie opublikowanym na oficjalnych łamach serwisu firmy Konami (wydawcy serii). Zgodnie z jego słowami, już trwają zaawansowane prace nad piątką, nadal dedykowaną konsoli PlayStation 2. Choć nie ma jeszcze 100% pewności, Taktsuki zdradza, iż jest bardzo prawdopodobne, że w tej części pojawi się juz tryb rozgrywek wieloosobowych za pośrednictwem sieci. Pro Evolution Soccer 6 z kolei będzie grą opracowywaną już na kolejną generację konsol (PS3). Podąży ona drogą rozwoju wytyczoną przez wszystkie poprzednie części, z pewnością poprawiona zostania animacja postaci piłkarzy (motion capture), rozszerzona paleta ich zagrań i ruchów, a także bardziej rozbudowany zostanie moduł sztucznej inteligencji. Oczywiście możemy też liczyć na online multiplayer.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej