Prezentacja interefejsu PS5; szybciej, lepiej, ale z brakami
Redaktor serwisu Digital Foundry przygotował kilkunastominutowy materiał wideo, w którym prezentuje i omawia menu systemowe PS5.
- PlayStation 5 trafi do sprzedaży w Polsce 19 listopada 2020 roku.
- Redaktor serwisu Digital Foundry przygotował kilkunastominutowy materiał wideo, który oprowadza nas po interfejsie konsoli.
Sony nie przeprowadziło rewolucji, projektując interfejs PS5. Menu, z którego będziemy korzystać, traktować możemy raczej jako ewolucję drogi, którą obrano podczas tworzenia PS4. John Linneman z redakcji Digital Foundry przygotował kilkunastominutowy materiał wideo, który oprowadza nas po systemie PS5.
Mimo zastosowania podobnego do PS4 układu kafelkowego, różnice są zauważalne od razu. Ikonki gier przeniesiono do górnej belki systemowej. Po przytrzymaniu przycisku PlayStation na kontrolerze DualSense wysunie się menu szybkiego dostępu (które możemy dostosować pod swoje preferencje).
Uwagę zwraca także usprawnione działanie biblioteki gier. Tytuły z PlayStation 4 są oznaczone odpowiednią ikonką, możemy wybrać rodzaj sortowania i filtrowanie wyświetlonych produkcji. Całość działa bardzo płynnie mimo wielu gier znajdujących się w bibliotece redaktora Digital Foundry.
Niestety, widać także niedoróbki. Gier z PlayStation 5 nie przeniesiemy na razie na zewnętrzny dysk, podobnie jak zapisów. Jeśli chcemy zrobić kopię zapasową, musimy skorzystać z chmury w abonamencie PlayStation Plus. Brak folderów początkowo może nie sprawiać problemów, ale z biegiem czasu i przy rosnącej bibliotece zainstalowanych gier zacznie wkradać się nieporządek.
Firma Sony będzie oczywiście aktualizować system PS5 o nowe funkcje, ale kolejny raz po wydaniu nowej konsoli tracimy możliwości, które dostępne były na starszym sprzęcie.