Premiera The Bard's Tale 4: Barrows Deep
Doczekaliśmy się pecetowej premiery The Bard's Tale IV: Barrows Deep, czyli opracowanej przez zespół inXile Entertainment kontynuacji serii klasycznych gier RPG. Ponadto Brian Fargo, szef zespołu, stwierdził, że jeśli projekt okaże się wielkim przebojem, to spróbuje kupić firmę Interplay.
- Deweloper gry: inXile entertainment
- Wydawca: inXile entertainment
- Gatunek: RPG
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery na PC: 18 września 2018 r.
Nadszedł wreszcie dzień premiery The Bard's Tale IV: Barrows Deep, czyli kontynuacji klasycznej serii gier RPG. Wersja pudełkowa trafiła już na półki sklepów, a wydania cyfrowe zostały odblokowane na Steamie i w serwisie GOG.com. Gra dostępna jest wyłącznie na PC i oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. W planach są również wydania na konsole Xbox One i PlayStation 4, ale one ukażą się w późniejszym terminie.
Grę opracowało studio inXile Entertainment, mające na koncie takie tytuły jak Wasteland 2 czy Torment: Tides of Numenera. Na czele zespołu stoi Brian Fargo, który brał udział w produkcji pierwszej odsłony marki, czyli wydanego w 1985 roku Tales of the Unknown: Volume I - The Bard's Tale.
To nie pierwszy raz, gdy inXile Entertainment wypuszcza projekt z tej marki. Zespół zadebiutował w 2004 roku grą The Bard's Tale: Opowieści Barda. Było to jednak komediowe RPG akcji, które nie miało za wiele wspólnego ze starymi odsłonami cyklu. The Bard's Tale IV: Barrows Deep jest inne i zostało zaprojektowane jako bezpośredni spadkobierca klasycznych poprzedników. Otrzymujemy zatem grę RPG z widokiem pierwszoosobowym, w której kierujemy drużyną bohaterów przemierzających świat, rozwiązujących zagadki i toczących bitwy w systemie turowym.
Warto na koniec wspomnieć o wczorajszym tweecie Briana Fargo, w którym stwierdził on, że jeśli sprzedaż The Bard's Tale IV: Barrows Deep przekroczy dwa miliony egzemplarzy w ciągu pierwszych osiemnastu miesięcy od premiery, to spróbuje on kupić firmę Interplay, której był współzałożycielem. Ten niegdyś wielki wydawca dzisiaj zajmuje się jedynie sprzedażą swoich starych tytułów w dystrybucji cyfrowej, ale wciąż jest posiadaczem wielu klasycznych marek, takich jak Descent/Freespace, Earthworm Jim, MDK, Sacrifice, czy Kingpin. Możliwe, że Fargo tylko żartuje, ale inXile entertainment na pewno potrafiłoby zrobić dobry użytek z takiego zakupu.