autor: Bartosz Świątek
Premiera pełnej wersji Chernobylite w drugim kwartale tego roku. Gra będzie większa
Deweloperzy odpowiedzialni za Chernobylite – polskie studio The Farm 51 – poinformowali, że pełna wersja wspomnianego survival horroru ukaże się dopiero w drugim kwartale bieżącego roku. Gra będzie jednak bardziej rozbudowana.
W SKRÓCIE:
- komputerowa wersja Chernobylite wyjdzie z wczesnego dostępu dopiero w drugim kwartale tego roku;
- twórcy przygotują dodatkowe wersje językowe, nagrają kwestie po angielsku i rosyjsku w profesjonalnym studiu, a także rozbudują grę o dodatkową zawartość – m.in. lokację, bronie i przeciwników;
- wydania konsolowe mają zadebiutować „w zbliżonym czasie” do wersji PC.
Polskie studio The Farm 51 poinformowało, że pełne wydanie pecetowe ich najnowszej produkcji – survival horroru Chernobylite – ukaże się dopiero w drugim kwartale bieżącego roku. Przyczyną opóźnienia jest chęć dopracowania tytułu – twórcy stworzą kilka dodatkowych wersji językowych (włoska, japońska, chińska i portugalska) oraz nagrają ponownie dialogi w profesjonalnym studiu (w jęz. angielskim i rosyjskim), dzięki czemu zauważalnie poprawi się ich jakość. Wkrótce ma zostać podana dokładna data premiery.
Dzięki współpracy z naszym wydawcą, All in! Games, fabuła i interfejs Chernobylite zostaną dodatkowo profesjonalnie przetłumaczone na włoski, chiński, japoński czy portugalski. Dodatkowo wszystkie wersje językowe zostały przepisane na nowo i dopracowane stylistycznie, a istniejące głosy postaci (angielskie i rosyjskie) nagrywamy od zera w warunkach studyjnych z profesjonalnymi aktorami. Dzięki temu całość doświadczenia płynącego z gry powinna stać się nieporównywalnie ciekawsza i bardziej immersyjna. Niestety, ze względu na wielkość gry (Chernobylite ma kilkakrotnie więcej linii tekstu fabuły niż dowolna z naszych wcześniejszych gier), proces dodawania i testowania nowych języków jest dość czasochłonny i dlatego nie mamy możliwości zakończenia i dopracowania go w bieżącym kwartale – czytamy.
Warto przy tym odnotować, że reszta zespołu deweloperskiego – osoby, które nie zajmują się lokalizacjami – nie będzie siedziała bezczynnie. Twórcy zajmą się przygotowywaniem dodatkowej zawartości oraz elementów rozgrywki, które miały zostać wydane w formie DLC, ale ostatecznie trafią do wersji premierowej. Gra, którą otrzymamy za kilka miesięcy, będzie więc większa od pierwotnej wizji.
Przesuwając premierę, równolegle przygotowujemy dodatkową zawartość i elementy rozgrywki, które w pierwotnym planie miały być dostarczone w formie DLC, co oznacza, że ostateczna wersja Chernobylite będzie większa i wypełniona dodatkami, które wydłużą, wzbogacą i uprzyjemnią rozgrywkę. Wśród nich między innymi nowa lokacja, nowe uzbrojenie, nowi przeciwnicy, rozbudowana współpraca z innymi postaciami i tony poprawek w działaniu istniejących mechanik oraz narzędzi.
Wszyscy, którzy kupując naszą grę wsparli nas podczas Kickstartera i Early Access, będą korzystać z tych nowinek za darmo i w ramach standardowych aktualizacji Chernobylite. Najbliższy megapatch zgodnie z planem ukaże się jeszcze tej zimy, natomiast po nim możecie spodziewać się przynajmniej jednego dodatkowego rozszerzenia przed premierą, nie wspominając o bieżących poprawkach i hotfixach, które będą ukazywać się w miarę potrzeb – czytamy dalej.
Przypominamy, że Chernobylite zmierza na komputery oraz konsole starej i obecnej generacji (PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X / S). W październiku 2019 roku tytuł trafił do Wczesnego Dostępu Steam. Wersje konsolowe mają ukazać się „w zbliżonym czasie” do wydania na PC.
- Nie tylko Cyberpunk 2077 – polskie gry, na które warto czekać
- Chernobylite – poradnik
- Chernobylite – strona oficjalna