autor: Marek Oramus
Premiera gry Silent Hill: Book of Memories przełożona na październik
Data premiery pierwszej odsłony japońskiego cyklu tworzonej na konsolę PlayStation Vita została ponownie przesunięta. Według najnowszych doniesień, gra Silent Hill: Book of Memories zadebiutuje na sklepowych półkach w październiku.
Firma Konami po raz kolejny podjęła decyzję o przesunięciu premiery gry Silent Hill: Book of Memories tworzonej z myślą o przenośnej konsoli PlayStation Vita. Jak udało ustalić się serwisowi Game Informer, japoński wydawca planuje debiut tego tytułu na październik.
Pierwotnie gra Silent Hill: Book of Memories miała ukazać się w marcu wraz z pakietem odświeżonych, klasycznych odsłon serii zatytułowanym Silent Hill HD Collection oraz kolejną pełnoprawną częścią cyklu, Silent Hill: Downpour. Ostatecznie przesunięto premierę tego tytułu na maj, o czym gracze dowiedzieli się w pierwszej kolejności z informacji podanych przez sklepy internetowe. Japoński wydawca wyjaśnił, że dodatkowy czas był konieczny na dopracowanie gry. Właśnie okazało się, że firmie Konami nie uda się dotrzymać także tego terminu.
Ponownie to sklep internetowy jako pierwszy poinformował o przesunięciu daty premiery gry Silent Hill: Book of Memories. Na stronie popularnej sieci Amazon zmieniono planowany termin wysyłki na 31 października 2012 roku. Trzeba przyznać, że klimat święta Halloween faktycznie bardziej pasuje do tej produkcji. Zaistniałą sytuację postanowił wyjaśnić serwis Game Informer. W trakcie rozmowy z przedstawicielem japońskiego wydawcy udało się potwierdzić, że najnowsza odsłona cyklu Silent Hill zadebiutuje w październiku. Biorąc jednak pod uwagę dotychczasowe opóźnienia, wydaje się, że ta data również może ulec zmianie i należy poczekać na oficjalny komunikat na stronie firmy Konami.
Gra Silent Hill: Book of Memories budzi ogromne kontrowersje od momentu ujawnienia pierwszych materiałów prezentujących przebieg rozgrywki. Powodem negatywnego odbioru tego tytułu wśród fanów serii jest przede wszystkim całkowita zmiana mechaniki zabawy oraz klimatu. Twórcy produkcji tworzonej z myślą o konsoli PlayStation Vita postanowili skupić się na trybie wieloosobowym i porzucili atmosferę niepokoju na rzecz większej dawki akcji. Dodatkowo wprowadzono kamerę ukazującą rozgrywkę w rzucie izometrycznym oraz edytor pozwalający na tworzenie własnych postaci.