futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 12 lutego 2003, 09:24

Premiera 3DMarka 2003

Wczoraj wieczorem licznik na stronie firmy Futuremark odliczający czas do premiery nowej wersji popularnego programu testującego wydajność komputera osiągnął wartość „0” i miliony internatów usiłowało pobrać 3DMarka 2003. Naturalnie dobicie się do serwerów udostępniających ów program graniczyło z cudem, nie mniej jednak udało nam się pobrać i zobaczyć co przygotowali panowie z Futuremarka. Pierwsze wrażenie: Athlon 2000+, 512MB RAM DDR, GF Ti4200 128MB RAM oraz Win XP (nieco zaśmiecony) i w drugim teście framerate wahał się od 1 do 7 klatek – rewelacja :) Zapraszam do pobrania nowego 3DMarka z naszego działu Pliki i chwalenia się swoimi wynikami.

Wczoraj wieczorem licznik na stronie firmy Futuremark odliczający czas do premiery nowej wersji popularnego programu testującego wydajność komputera osiągnął wartość „0” i miliony internatów usiłowało pobrać 3DMarka 2003. Naturalnie dobicie się do serwerów udostępniających ów program graniczyło z cudem, nie mniej jednak udało nam się pobrać i zobaczyć co przygotowali panowie z Futuremarka. Pierwsze wrażenie: Athlon 2000+, 512MB RAM DDR, GF Ti4200 128MB RAM oraz Win XP (nieco zaśmiecony) i w drugim teście framerate wahał się od 1 do 7 klatek – rewelacja :) Zapraszam do pobrania nowego 3DMarka z naszego działu Pliki i chwalenia się swoimi wynikami.

Minimalne wymagania 3DMarka 2003 przedstawiają się następująco:

  • Procesor z zegarem 1000MHz (wynik testu w programie PCMark2002 CPU równy 2500 lub lepszy)
  • 256MB pamięci RAM (rekomendowane 512MB)
  • 1.0GB wolnego miejsca na dysku twardym
  • System Windows 98/SE/ME/2000/XP
  • 32MB karta graficzna współpracująca z DirectX®9.0 i w pełni zgodna z DirectX®7.0

Oficjalna strona firmy Futuremark.

Na koniec wspomnę, iż korporacja nVidia podała, że nie traktuje programu 3DMark 2003 jako podstawowego programu świadczącego o możliwościach kary graficznej, ponieważ jak to określono: „3DMark 2003 nie odzwierciedla technologii w jakiej obecnie produkowane są gry” :) Szczegóły dotyczące tego oryginalnego wniosku znajdują się tutaj.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej