Predestination, Legend of Dungeon, GODUS i Limit Theory - Przegląd Kickstarterów (26/11/2012)
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy m.in. sukces przygodówek Hero-U i Shadowgate oraz chodzonej bijatyki fantasy Legend of Dungeon. Piszemy również o startach zbiórek na strategie GODUS, Predestination i Limit Theory.
Ostatnie miesiące to okres prawdziwego kickstarterowego szaleństwa. Stąd pomysł regularnego cyklu, który pomoże Wam w zorientowaniu się we wszystkim, co ciekawego dzieje się na tym serwisie. Znajdziecie tu informacje o nowych projektach, udanych zbiórkach i spektakularnych porażkach.
Sukcesy
Hero-U: Rogue to Redemption
Nerwowy przebieg miało kilka ostatnich dni zbiórki na Hero-U: Rogue to Redemption, czyli hybrydę przygodówki i RPG autorstwa twórców cyklu Quest for Glory. Grze udało się zgromadzić potrzebne 400 tysięcy dolarów raptem kilka godzin przed końcem akcji. Dzięki temu będziemy mogli wcielić się w żyjącego w świecie fantasy młodego złodzieja zesłanego do szkoły dla młodych kryminalistów. Ukończona produkcja ma zawitać na pecety w październiku przyszłego roku.
Shadowgate
Sporo trudności w zebraniu wymaganych 120 tys. dolarów miała również gra Shadowgate. Cel udało się osiągnąć dopiero na kilka dni przed końcem Kickstartera. Ostatecznie akcja zamknęła się na kwocie 137 tys. dolarów. Projekt jest nową odsłoną popularnego przed laty cyklu przygodówek fantasy wzbogaconych silnymi elementami RPG. Udamy się do pełnego potworów oraz pułapek zamku, aby powstrzymać złego czarnoksiężnika. Grafika wykonana zostanie w pełnym detali 2D. Szykowane są wersje na pecety oraz tablety, a premiera nastąpić ma w listopadzie przyszłego roku.
Legend of Dungeon
W ciągu raptem jednego dnia od uruchomienia Kickstarera Legend of Dungeon jego autorom udało się zgromadzić potrzebne 4 tys. dolarów. Obecnie licznik na stronie pokazuje sumę ponad trzykrotnie wyższą, a do końca akcji pozostało jeszcze dwadzieścia dni. Ten pecetowy projekt ma stanowić hybrydę chodzonej bijatyki oraz action-RPG i jednocześnie połączyć rozpikselowaną retro stylistykę z nowoczesnym systemem dynamicznego oświetlenia. Całość nakierowana jest głównie na tryb kooperacyjny, w którym czterech śmiałków wyruszy do pełnych potworów lochów. Warto dodać, że autorzy przygotowali przeglądarkową wersję demonstracyjną, więc każdy może samodzielnie wypróbować ten tytuł przed podjęciem decyzji o ewentualnym wsparciu Kickstartera.
Porażki
Antharion
Szczęście nie dopisało autorom turowego cRPG Antharion. Projektowi udało się zbliżyć całkiem blisko do celu w wysokości 15 tys. dolarów, ale ostatecznie zabrakło trochę ponad tysiąc dolarów i w rezultacie autorzy nie dostali ani centa. Gra miała oferować otwartą strukturę świata, pełną kontrolę nad czteroosobową drużyną oraz dużą swobodę podczas realizacji zadań. Nie wiemy, jaki los czeka ten tytuł po porażce Kickstartera.
W toku
GODUS
Najnowszą legendą rynku pecetowego, która udała się na Kickstarter w poszukiwaniu środków jest Peter Molyneux. Twórca potrzebuje 450 tys. funtów na zrealizowanie projektu GODUS. Będzie to strategia, w której wcielimy się w bóstwo wpływające na życie i rozwój jego wyznawców. Gra w założeniach ma być duchowym spadkobiercą dwóch pierwszych odsłon Populous, czyli jednej z najsłynniejszych serii Molyneuxa. Nie będzie to jednak jedynie proste odtworzenie klasycznych mechanizmów w nowej szacie graficznej. Wprowadzonych ma zostać sporo nowości, w tym znacznie bardziej skomplikowany system konstruowania budynków oraz bogate opcje wieloosobowe. Planowane są wersje na pecety i urządzenia mobilne. Zbiórka funduszy dobiegnie końca 21 grudnia.
Dizzy Returns
Peter Molyneux to nie jedyny weteran, który zawitał w zeszłym tygodniu na Kickstartera. Z usług serwisu postanowili również skorzystać bracia Oliver w celu zgromadzenia 350 tys. funtów potrzebnych na wyprodukowanie Dizzy Returns. Ostatnia część tej legendarnej serii platformówek ukazała się dwie dekady temu. Najnowsza odsłona ma zaoferować znaną fanom cyklu mieszankę zręcznościowych wyzwań i ciekawych zagadek. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego silnika istotną rolę przy rozwiązywaniu łamigłówek odegra fizyka oraz system oświetlenia. Szykowane są wersje na PC oraz urządzenia mobilne. Zbiórka środków dobiegnie końca 21 grudnia.
Tiny Barbarian DX
Tiny Barbarian było jedną z najlepszych darmowych platformówek zeszłego roku. Gra spotkała się z tak ciepłym przyjęciem, że jej autor postanowił stworzyć komercyjną kontynuację i uruchomił Kickstartera, aby zgromadzić środki potrzebne na ten cel. Tiny Barbarian DX ukaże się początkowo jedynie na PC i zachowa podstawowe elementy pierwowzoru. Ponownie wcielimy się w małego barbarzyńcę, będącego humorystyczną wersją Conana, który eksplorować będzie pełne potworów i pułapek dwuwymiarowe poziomy. Grafika utrzymana ma być w stylistyce retro, choć jednocześnie całość oparto na nowym silniku graficznym. Ulepszony zostanie system walki i pojawią się dodatkowe ciosy. Projekt musi zgromadzić 12 tys. dolarów do 19 grudnia tego roku.
Predestination
W zeszłym tygodniu wystartował również Kickstarter zmierzającej na PC kosmicznej strategii 4X Predestination. Jej autorzy muszą do 28 grudnia zebrać 25 tys. dolarów. Rozgrywka oparta będzie na systemie turowym. Silnik ma generować w pełni trójwymiarową grafikę, która pozwoli m.in. na eksplorowanie powierzchni planet oraz ich realistyczne bombardowanie z orbit. Gracze będą mogli tworzyć własne rasy i każdy gatunek posiadać ma określone wymagania środowiskowe, co wymusi terramorphing kolonizowanych planet. Nie zabraknie również rozbudowanego systemu bitew gwiezdnych, które rozgrywane będą na heksagonalnych mapach.
Limit Theory
Niewiele do osiągnięcia celu w wysokości 50 tys. dolarów brakuje już pecetowej produkcji zatytułowanej Limit Theory. Jej Kickstarter dobiegnie końca za 26 dni, więc sukces akcji jest praktycznie przesądzony. Gra ma połączyć elementy gatunków RPG i RTS. Wcielimy sie w kapitana statku kosmicznego i naszym zadaniem będzie eksplorowanie galaktyk, gromadzenie surowców, rozbudowa floty oraz podbijanie nowych sektorów. Autorzy obiecują olbrzymią swobodę. Równie dobrze mamy bawić się kontrolując pojedynczy statek, niczym w symulatorach kosmicznych, jak i tworząc prawdziwe imperium, gdzie pod naszymi rozkazami znajdą się dziesiątki tysięcy jednostek.
Reclamation: An Elite Novel
Na koniec zostawiliśmy sobie Reclamation: An Elite Novel. Jest to jeden z najdziwniejszych Kickstarterów od dłuższego czasu. Zorganizował go pisarz Drew Wagar, który chce napisać oficjalną powieść osadzoną w świecie kosmicznego symulatora Elite: Dangerous. Ta gra również szuka obecnie środków na produkcję na tym samym serwisie i osoba, która wspomoże ten projekt sumą 4,5 tys. funtów otrzyma prawo napisania książki opartej na tej licencji, bez żadnych dodatkowych opłat. Plan Drewa Wagara jest prosty – otrzymać od fanów wspomnianą sumę (na co ma czas do 3 stycznia 2013 roku), a następnie wpłacić ją w Kickstarterze Elite: Dangerous. Dzięki temu nie tylko zrealizuje swoją pisarskie marzenie, ale również przy okazji wspomoże samą grę.