Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 sierpnia 2005, 10:07

Prace nad Ballerium wznowione

O grze Ballerium – przygotowywanej przez firmę Majorem – wspominamy ostatnio jedynie w kontekście nieustannego wstrzymywania prac lub ich wznawiania. Stosunkowo niedawno bo w połowie czerwca bieżącego roku, pisaliśmy o problemach finansowych producentów programu, którym nie pomógł dotychczasowy wydawca Ballerium – koncern Interplay.

O grze Ballerium – przygotowywanej przez firmę Majorem – wspominamy ostatnio jedynie w kontekście nieustannego wstrzymywania prac lub ich wznawiania. Stosunkowo niedawno bo w połowie czerwca bieżącego roku, pisaliśmy o problemach finansowych producentów programu, którym nie pomógł dotychczasowy wydawca Ballerium – koncern Interplay.

Majorem rozpoczęła poszukiwania nowego partnera w interesach i wszystko wskazuje na to, że w końcu go znalazła. Przedstawiciele izraelskiej firmy nie podzielili się informacją, kto wspomoże opracowywany przez nich projekt, ale wszystko jest już chyba w jak najlepszym porządku skoro producenci zakomunikowali, iż szykują się do kolejnej fazy beta-testów. Miejmy nadzieję, że tym razem ewentualne wsparcie pozwoli wreszcie ukończyć Ballerium i opublikować grę na rynku.

Ballerium to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG, przeznaczona do rozgrywki w trybie MMO. Jako że jest to tytuł dedykowany symultanicznej grze setek, a nawet tysięcy graczy, znaczenie słowa RTS oraz takie aspekty rozgrywki jak: budowa państwa, formowanie armii, szukanie i pozyskiwanie surowców oraz rozwój posiadanego bohatera (avatara) czy zbieranie magicznych przedmiotów podnoszących jego umiejętności; nabierają tu nowego wymiaru. Gracze mogą łączyć się w organizacje, klany, gildie czy też lokalne rządy i rozwijać swoje organizacje, współdziałać ze sobą, wspólnie budować miasta, wspólnie uczestniczyć w wielkich bitwach, itd.

Więcej informacji na temat Ballerium znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej